Jump to content

Inspeksjonsluker dieseltank


Frøken Fryd

Recommended Posts

Kanskje et alternativ kan være å bruke mutternagler? Disse ligner på popnagler, men har gjenger innvendig. Kombinert med en tykk oljebestandig gummipakning burde vel disse kunne gjøre jobben. Ulempen er at de har en liten flens på oversiden, men dette burde vel en tykk pakning kunne oppveie. Alternativt en ring av 3mm syrefast rundt hullet med forsenkninger til mutternaglene.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

du lager en " styreflens" i valset flattjern som kan ligge påinnsiden av tanken. Her sveises boltene fast. Så deles denne i to like biter, slik at hver bit kan "tres" gjennom tanklokkluka. Funker brillefint det.

Jeg har sett en ferdiglaget slik greie på nettet, men finner den ikke igjen nå. Det var en innside-ring med bolter, som var leddet på midten (ringen altså), med pakning. Sammenbrettet var den liten nok til å få ned i hullet. På den andre side; om du har et rektangulært hull er det no problem å få laget en krans med bolter som du klarer å få ned i tanken.

 

Hos meg holder de selvborende. Foreløpig.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Her er et par forslag:

 

Posted Image

 

Feste skruer unnenifra med mutter i tanktoppen. Lage en avstandsring som går utenpå mutterene og er høyere enn disse med pakning på begge sider. Eller lage lokket i et så tykt materiale at hullene kan forsenkes på undersiden og gå over/utenpå muttere, med kun en pakning.

 

Løses med kun bruk av drill på tanken (utover det å lage mannhullet).

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Diesel har en fordømt tendens til å lekke ut. Her har du potensiell lekkasje langs skruene dersom du ikke tetter under skruehode/muttere med "lurium".

 

Jeg holder en knapp på løsningen med en indre, todelt flens med pinneskruer.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...