nordan family 27 Startet 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2023 På den ene båten har jeg en Mercury 75 Optimax. Ikke noe galt med den, utover at den drar litt på årene. Vurderer derfor å kjøpe en ny siden den brukes av barna (dvs unge voksne) og kona uten at jeg selv er med bestandig. Det er jo syke priser om dagen, men også noen kampanjer. Ser at noen av kampanjene er uten kontrollboks / uten ledningssett / uten propell / uten det ene og det andre, så det er litt vanskelig å forholde seg til. Så er det jo store forskjeller i sylindervolum. Og noen er testvinnere, uten at jeg finner testen. Honda skal visst være testvinner, men den testen har jeg ikke funnet. Jeg har aldri hatt honda. Har relativt lite sylindervolum, ca 1.5 l. Har i dag Suzuki 140 fra 2018 på en annen båt. Veldig fornøyd med den - men det er en veldig annen motor enn 80 hesteren. Den -80 hesteren - har relativt lite sylindervolum ca 1.5. Har registerkjede. Har hatt flere Mercury. Fornøyd med alle. Men kampanjen ser ut til å kreve omlag 13000 i tillegg for kontrollboks, ledninger, dødmannknapp etc, så da ble den ikke så billig. 80 hk har relativt stort sylindervolum, 2.1 Yamaha har jeg også hatt - veldig god motor det også. Akkurat nå ser jo Yamaha ut til å bli billigere enn Mercury, så da må det være noe jeg ikke har forstått i deres kampanje. yamaha har større sylindervolum (ca 1.8) enn Honda og Suzuki, men mindre enn mercury. Er nok litt prissensitiv, og da ser Mercury dyrest ut, Honda billigst tett på Suzuki. Litt uklart med Yamaha. Noen som har erfaringer med de nevnte motorene? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Hadde aldri vurdert Mercury, spesielt om den er dyrere. Yamaha og Honda er desidert beste kvalitet. To naboer har hatt problemer med både Mercury og Suzuki, flett nye. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 jerognal skrev 12 minutter siden: Hadde aldri vurdert Mercury, spesielt om den er dyrere. Yamaha og Honda er desidert beste kvalitet. To naboer har hatt problemer med både Mercury og Suzuki, flett nye. Så du baserer statistikken på to tilfeller En kompis hadde DF90A, som er samme motor som DF80A, og hadde nesten 3000 problemfrie timer før den ble byttet ut større motor. De siste to årene har motoren sittet på båten til en annen kompis av oss og fungerer fortsatt problemfritt. Motoren finnes i 70, 80 og 90hk, sammenlignet med gamle DF70 er de betraktelig sterkere, men svakere enn den gamle DF90 med større sylindervolum. Gamle DF90 var samme motor som DF115 og gir nok over 100hk. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 9.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Takk for innspill. Honda har vel lengst garanti, tror jeg, med 6 år. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 jerognal skrev for 8 timer siden: Hadde aldri vurdert Mercury, spesielt om den er dyrere. Yamaha og Honda er desidert beste kvalitet. To naboer har hatt problemer med både Mercury og Suzuki, flett nye. Dette rådet ville jeg tatt med en klype salt. Jeg kjenner veldig godt til et par av forhandlerne/verkstedene i distriktet, og det er vel ingen hemmelighet at det går mye hyttebåter på Hvaler med motorer i denne klassen. Mercury og Suzuki skal du ikke være redd for. Vet ikke om du har fulgt tråden, men for noen år siden bygde jeg om en gammel Draco 20 til åpen jolle med påhenger (link til tråden i signaturen min). Kjøpte da en ny Merc 100, men det var en overligger og det tok et par år før den ble montert og tatt i bruk. Dette er en 2015 modell (så vidt jeg husker), og siste årsmodell av 1,7 literen før 2,1 literen kom. Men både før og etter modellskiftet har de hatt tre varianter med samme slagvolum: 80, 100 og 115hk. Uansett. Jeg har brukt båt og motor året rundt til bading og småturer om sommeren, og hummerfiske og dykking resten av året. Kun hatt båten oppe for slipping og service, noe jeg har fulgt tett opp. Den bruken jeg har hatt vil jeg med all beskjedenhet si at er langt over gjennomsnittet. Her er det snakk om hele året, i alt vær og alle temperaturer. Og jeg kan med hånda på hjertet si at det har ikke vært ett eneste feilslag! Jeg har kun hatt to problemer. Det ene er at det gikk en sikring i styrestrømskretsen. Denne ble byttet, og problemet har ikke gjentatt seg. Det andre er at kontrollboksen har tatt kvelden. Dette skyldes at jeg på høsten er ute i mye hardt vær under hummerfisket, og da har det blitt inntrengning av sjøvann i kontrollboksen, noe som har gjort at den har tatt kvelden. Dette har nå skjedd to ganger, og bør egentlig si litt om hvordan jeg bruker båten i forhold til den gjengse hyttebåt i Oslofjorden. Jeg kan derfor ikke si annet enn at motoren har vært meget bra. Det skal sies at jeg har vært nøye med service samt bensinhygiene. Jeg har en stor bensintank i syrefast som ligger under isolert dørk, og et stort bensinfilter med vannutskiller som også ligger tørt under dørken. Hele dørken er støpt i divinycell, så der holder det seg relativt tørt og stabil. Men jeg presiserer at dette gjelder den "gamle" 1,7 literen. Året etter kom det en helt ny motorblokk på 2,1 liter. Men jeg innbiller meg at mye allikevel er likt kontruksjonsmessig. Dette er relativt enkle motorer, og serviser er billige både pga billige servivedeler og at det rett og slett nesten ikke er noe som skal byttes. Når det gjelder den nye 2,1 literen så har @Teerex den i 115 hk utgaven, så han kan sikkert dele sin mening om den. To av hovedforskjellene er i alle fall at de har klart å øke både slagvolum og dreiemoment, samtidig som vekta er lavere!! Hvis jeg skulle byttet motor på den jolla ville det vært to årsaker. Det ene er at jeg kan trenge mer krefter hvis jeg skal ha med flere dykkere ut (noe som så langt ikke har vært noe tema), det andre er at jeg kunne tenkt meg en motor som er enda mer stillegående og vibrasjonsfri på tomgang og lavt turtall/dorgefart. Dette skyldes ikke at motoren er en bråkebøtte, men at jeg har en alvorlig høreselskade med tilhørende tinnitus og lysfølsomhet. Valget ville i så tilfelle falt på Yamaha eller Suzuki. Så vidt jeg forstår er dette de to mest stillegående motorene på markedet. Ulempen er at det er motorer som er noe mer avansert. Mer som kan ryke, og servisene blir noe dyrere. Vet ikke med Suzuki, men Yamaha 150 har i alle fall balanseaksler. Dette gjør motoren enda mer stillegående og vibrasjonsfri enn Mercen, men drar også med seg mer leamikk. Men for å få ned støynivået på dorgefart ville jeg vært villig til å betale den prisen. Hvis jeg skulle byttet motor nå hadde jeg nok kjørt inn til Båstad og snakket med Erling Ravn. Det var der jeg kjøpte den motoren jeg har nå, og han er mildt sagt hyggelig og serviceinnstilt. Det til tross for at jeg fikk min motor for en slikk og ingenting. Han forhandler flere merker, og har veldig gode priser. Men først og fremst har han peiling og er ærlig! (Burde vel egentlig fått litt støtte for den reklamen der, men det får stå sin prøve ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
abbor Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Tror det bare er DF150 og større av Suzuki motorene som har balanseaksler. Jeg har en 2010 DF175, det er den mest stillegående og vibrasjonsfrie motoren jeg har så mye erfaring med at jeg kan gi en kvalifisert uttalelse. På den andre båten hadde jeg tidligere en 2006 DF115 som nå er erstattet av en 2021 DF140BG. Har også flere hundre timer med en 2010 DF90A i båten til en kompis. Når det gjelder støy og vibrasjoner av disse er DF175 klart best, så DF140BG, deretter DF90A og til slutt DF115. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 abbor skrev for 6 timer siden: Tror det bare er DF150 og større av Suzuki motorene som har balanseaksler. ... Når det gjelder støy og vibrasjoner av disse er DF175 klart best, så DF140BG, deretter DF90A og til slutt DF115. Interessant 👍 Men i tillegg til at 175 har balanseaksler så er vel det en sekser? Kan du si at det er merkbar forskjell i støy og vibrasjon på motorer med og uten balanseaksler? Vi har forøvrig en 10hk Suzuki på slepejolla, en Pioner 12. Det blir jo en helt annen klasse, men må si at den støyer og vibrerer mer på tomgang og dorgefart enn jeg hadde trodd. Litt skuffet der altså. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Hei Eg har ein 2019 modell Suzuki 60 på dykkebåten min. Båten er ein Polarcirkel 15. Motoren går ca. 100 timar i året. Heilt sutalaust så langt. Serviceane er dyre, så dei har eg byrja å gjera sjølv. Eg brukar båten heile året, men ikkje så røfft som Komodo. Denne motoren har ikkje registerreim, men ei kjede som ligg i olja. Eit servicepunkt mindre. Når eg ikkje brukar båten plar eg ha ei bøtta over kontrollboksen. Då varar den lengre. Med mindre farvatnet er slik at motorstopp er livsfarleg, så hadde eg tenkt at ungane har godt av å læra seg at motorar kan stoppa. Sønene mine har fiska leppefisk i fira somrar. På båten har dei ein 12-15 år gamal Mercury 60 hk totakt. Ein problemfri, men tørst motor. Dette er fiske i fjordane midtsommars, og motorstopp vil normalt ikkje vera ein katastrofe. MEN dei har med telefonar, VHF og gps. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Det er langt mellom dårlige motorer i dette segmentet. Alle de du nevner er gode motorer. (Ellers hadde de over de 50årene merkene har eksistert, ikke vært mulig å selge). Jeg ville valgt den som du har kompetent verksted til å serve lokalt. PS: Tyver foretrekker Yamaha🤔 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Komodo skrev for 4 timer siden: Interessant 👍 Men i tillegg til at 175 har balanseaksler så er vel det en sekser? Kan du si at det er merkbar forskjell i støy og vibrasjon på motorer med og uten balanseaksler? Vi har forøvrig en 10hk Suzuki på slepejolla, en Pioner 12. Det blir jo en helt annen klasse, men må si at den støyer og vibrerer mer på tomgang og dorgefart enn jeg hadde trodd. Litt skuffet der altså. DF175 er firer, finnes også en DF200A som er samme motor. DF200 er sekser. DF175 har berydelig mindre vibrasjoner og støy enn de andre motorene jeg nevnte, men forskjellen mellom DF115 og DF140BG er nok like stor som mellom DF140BG og DF175. Men nå ble DF115 introdusert i 2003 og DF140BG er betydelig modifisert sammenlignet med tidligere utgaver og ble introdusert i 2021. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Takk for svar @abbor, og med det er forvirringen løftet til et nytt nivå Oppfatter det uansett som at 175 med balanseaksler er den roligste motoren. Tenker at DF150 (firer med balanseaksler) kunne vært et godt alternativ for meg hvis jeg skulle byttet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Teerex Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 @Komodo Forskjellen mellom 1,7 og 2,1 literen til Mercury er ikke helt liten. Sistnevnte er enklere oppbygd som du kan se av bildene Bare halvparten så mange ventiler og kamaksler. Kanskje det enkleste tross alt er det beste Men begge design skal være bortimot vedlikeholdsfrie når det kommer til ventilsystemet og registerkjeden iallefall. 2,1 literen har vippearmer med rulle, så det er nok ganske liten friksjon der. En utmerket motor er iallefall min erfaring, selv om jeg ikke har fått mere enn knapt 200 timer på min foreløpig. Se snutten min fra 2015 nederst 1,7 liter: 2,1 liter Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
19 fot Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 nordan family 27 skrev On 9.6.2023 at 11.26: Er nok litt prissensitiv, og da ser Mercury dyrest ut, Honda billigst tett på Suzuki. Litt uklart med Yamaha. Noen som har erfaringer med de nevnte motorene? Pris er naturligvis viktig, men husk på å ta med serviceutgifter i regnestykket ditt. Jeg har selv kjøpt 3 av de 4 merkene du nevner (alle unntatt Honda, som jeg kun har hatt som bil), men i litt andre størrelser. Ifjor kjøpte jeg ny 6 hester. Forhandlere innen kurant kjøreavstand som hadde motor tilgjengelig gjorde at det stod mellom Mercury og Yamaha. Jeg tenkte at Yamaha er nok best, men neppe så store forskjeller. Mercury var billigst og hadde kortest kjørevei til forhandler. Sjekket hvordan det var med service, kan jeg ta den selv eller er det krav til at den skal tas av forhandler og hva koster det evt. På Yamaha var svaret at jeg kunne ta service selv med deler fra Yamaha-forhandler. På Mercury fikk jeg ikke svar på det punktet i mailen min, men jeg spurte på telefon og da var svaret at jeg kunne ta service selv på den også, så uavgjort der altså. Jeg kjøpte da en Mercury, og etter handelen var fullført fikk jeg vite at for å ha 5 års garanti så måtte service tas hos forhandler, og den koster 2500 kr, uten den var det dårligere garanti på 3 år tror jeg det var (var hvertfall dårligere enten på tid eller dekning). Det blir jo ganske håpløst om man skal bruke 5000 kr årlig på service i 5 år for å ha 5 års garanti, noe som betyr at jeg må betale mer enn prisen av 2 nye motorer for servicene for å ha 5 års garanti. Dessuten er det jo mye enklere å ta en service selv enn å kjøre 4 timer for leverinng og henting av motor. Og garanti er faktisk ganske viktig å ha på en Mercury var min erfaring, da den aldri var feilfri mer enn 1-2 dagers bruk. den stoppet også 4 ganger under kjøring. Byttet deretter til Yamaha og tar servicene selv. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 19 fot skrev for 3 timer siden: Og garanti er faktisk ganske viktig å ha på en Mercury var min erfaring, da den aldri var feilfri mer enn 1-2 dagers bruk. den stoppet også 4 ganger under kjøring. Byttet deretter til Yamaha og tar servicene selv. Da var den antagelig ikke produsert i USA slik som alle Mercury over 60 hk er. Og de bare går og går Iallefall gjelder det min 2014-modell 115 hk. Har tatt all service selv, her slipper ingen mekanikerfingre til (OK, jeg jobbet hos Mercuryforhandleren da jeg kjøpte motoren men allikevel). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Eika Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 Etter og ha jobbet på ett evinrude/Suzuki merkeverksted, som har blitt til ett mercury/evinrude/Suzuki verksted, så må jeg bare si Suzuki Det er sikkert 50 evinrude/mercury garrantisaker pr Suzuki, MEN Erling sande er flink til å snike seg unna garrantien, de skal ha oljeprøver for å sjekke specsa på den og stempel i service boka, for at garrantien skal gjelde. Hvorfor de er sånn, når det er såpass få saker, det skjønner jeg absolutt ikke, hadde de vært som Frydenbø/evinrude som sier "bare fiks det, få kunden ut på vannet igjen" så hadde jo alt vært vellstand. (Når noe virker for godt til og være sant, så er det somregel ikke sant) Og når det gjelder power, så har vi hatt noen weslinger i gjenger som har hatt 75/90 etec, 70-100mercury og ett par med 90suzuki, så er det faktisk Suzuki som drar ut de største propellene og gir høyest fart. girhusene er ikke så glade i store tunge stålpropeller, så hvis man skal dra det langt, så burde man klippe girsensoren som gjør så man kan starte den i gir Selv kjørte jeg 2200 problemfrie timer med en 50suzuki fordelt på 2 år. Onkelen min som har vært yrkesfisker i mange år, hadde en Suzuki som hadde gått 7000timer før tæring blei ett problem, han kjørte også 1000 timer med samme impeller (2mnd lang leppefiskesesong) Det store problemet er tæring, vi regner alt over 10år som bonus år pga tæring, så vær nøie med å sjekke/bytte sinkanodene. Kansje den holder i 20-30år Sitér dette innlegget Link to post
Smyg1 Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 Om jeg var på jakt etter ny motor i dag, vil Suzuki stått høyt på min liste. Kjøpte i 2010 en ny DF50 som jeg hadde i 10 sesonger, aldri noe som helst problemer med denne. Service i garantitiden ble utført av merkeverksted, utførte service selv årlig etter dette. Har ingen erfaring med sammenlignbare motorer fra andre merker, men vil tro det meste nytt i dag er gode greier Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 Kjenner folk med suzuki, honda og yamaha i denne størrelsen, de bare går og går virker det som Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nordan family 27 Svart 11.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 Det med nærhet til service-verksted trekker jo i retning av Mercury.... Jeg får ta en telefon til Ravns Garage også - det er ikke så langt fra der jeg bor, selvom det er langt fra der båten det gjelder er. Suzuki verksted er vel også i passe avstand. Honda og Yamaha er jeg litt usikker på, men det er i nærheten av der jeg bor. Servicer hadde jeg tenkt å gjøre selv, så det er jo greit om det går an. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 abbor skrev On 10.6.2023 at 1.57: Tror det bare er DF150 og større av Suzuki motorene som har balanseaksler. Jeg har en 2010 DF175, det er den mest stillegående og vibrasjonsfrie motoren jeg har så mye erfaring med at jeg kan gi en kvalifisert uttalelse. På den andre båten hadde jeg tidligere en 2006 DF115 som nå er erstattet av en 2021 DF140BG. Har også flere hundre timer med en 2010 DF90A i båten til en kompis. Når det gjelder støy og vibrasjoner av disse er DF175 klart best, så DF140BG, deretter DF90A og til slutt DF115. Mener å huske at Suzuki har balanseaksler fra DF115, min DF100 har ikke dette, er gamle 2L fra 2011 tror jeg det var. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Teerex skrev On 11.6.2023 at 2.44: @Komodo Forskjellen mellom 1,7 og 2,1 literen til Mercury er ikke helt liten. Sistnevnte er enklere oppbygd som du kan se av bildene Bare halvparten så mange ventiler og kamaksler. Kanskje det enkleste tross alt er det beste Men begge design skal være bortimot vedlikeholdsfrie når det kommer til ventilsystemet og registerkjeden iallefall. 2,1 literen har vippearmer med rulle, så det er nok ganske liten friksjon der. En utmerket motor er iallefall min erfaring, selv om jeg ikke har fått mere enn knapt 200 timer på min foreløpig. Se snutten min fra 2015 nederst 1,7 liter: 2,1 liter Er ikke 1,7 L Yamaha blokk. Har en 2006 115 efi , mener denne er basert på Yamaha blokka. Måtte kjøpe drivstoffilter til Yamaha 115 da det filteret som Mercury forhandleren mente var riktig overhodet ikke passet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Yamaha blokka er på 1,6 (80 og 100hk) og 1,8 liter (F115) - husker ikke når de byttet..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nordan family 27 Svart 12.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Ser ut som Honda blir 15-20.000 enn Mercury, og noe mindre avstand til Suzuki. Sånn sett leder Honda på pris p.t. Synes denne prisforskjellen er litt rar, altså. Hva er det jeg ikke forstår her? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 normalt sett så bruker vel Honda å ligge høyt i pris i forhold til de andre ..? Kanskje dagens vekslings/kronekurser spiller mer inn enn vanlig? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
abbor Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Noen merker er for noen størrelser priset uten kontrollboks og instrumenter, dette kan gjelde bla Mercury og Yamaha. Suzuki er alltid priset som komplett motor. Det er nå 10% rabatt på alle Suzuki, DF80ATL koster nå 101 691. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 ballistic skrev for 18 timer siden: Er ikke 1,7 L Yamaha blokk. Har en 2006 115 efi , mener denne er basert på Yamaha blokka. Måtte kjøpe drivstoffilter til Yamaha 115 da det filteret som Mercury forhandleren mente var riktig overhodet ikke passet. 1,75 L blokka for å være helt nøyaktig er samme blokka som til Verado 135-200 hk. Kom vel som 2007-modell. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.