Jump to content

Steady eller River??


jea

Recommended Posts

Hei,vil gjerne anskaffe meg en 10 fots jolle av disse typene,men er der noen som kan fortelle meg,hvilken jeg bør velge?,og bra og dårlige sider ved dem.Båten må også kunne brukes av en gutt på 10 år,som har hatt en uheldig opplevelse med å gå i sjøen.

Takker alle for svarene jeg har mottatt.

Redigert av Jan Erik (see edit history)

Fører av Båten

Link to post
Share on other sites

Har Steady sjøl, naboen på brygga har River som jolle. Ser kun en ting å passe på, som oblix sier, motoren må ikke være for stor! Har sjøl nesten hoppa ut av Steady'en (7 fot, som forresten planer med en 5 HK...) da den slo ekstra hardt i ei bølge. Ellers,- topp båt, som 6-åringen gleder seg til å bli stor nok til å bruke. Men først må ho klare å dra i gang motoren... :wink:

Link to post
Share on other sites

Sjekk AL320 elle AL270. Testvinner tidligere i sommer. Vi har AL320 med Johnson 10Gt,

samt styrekonsoll,jockeysete. Meget fornøyd.

 

Har stuerom foran og bak. Bygges i Fredrikstad

JEg er blitt fortalt at folkene bak AL-båtene er "utbrytere" fra Steady som startet for seg selv, og at disse båtene er "forbedrede" steadyer...

 

(Selv har jeg den gamleste utgaven av Steady 300. God, om noe enkel konstruksjon. Sinnsyk stødig)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...