jea Startet 13.Desember.2005 Del på Facebook Startet 13.Desember.2005 (redigert) Hei,vil gjerne anskaffe meg en 10 fots jolle av disse typene,men er der noen som kan fortelle meg,hvilken jeg bør velge?,og bra og dårlige sider ved dem.Båten må også kunne brukes av en gutt på 10 år,som har hatt en uheldig opplevelse med å gå i sjøen. Takker alle for svarene jeg har mottatt. Redigert 14.Desember.2005 av Jan Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
mons Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Tror du må regne med mer skvett i en Stedy da den er mer butt i baugen. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
o.b.lix Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Både steady og river er greie båter og ulempen - vel egentlig ingen. Det eneste er dersom du har en litt stor med stor motor, går denne så lett i sjøen at du kan bli vippet rundt i motvind. En styrekonsoll litt frem i båten løser en slik problemstilling... Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Har Steady sjøl, naboen på brygga har River som jolle. Ser kun en ting å passe på, som oblix sier, motoren må ikke være for stor! Har sjøl nesten hoppa ut av Steady'en (7 fot, som forresten planer med en 5 HK...) da den slo ekstra hardt i ei bølge. Ellers,- topp båt, som 6-åringen gleder seg til å bli stor nok til å bruke. Men først må ho klare å dra i gang motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Steady er kjempefin, men den går i vannet som en Formel-1 bil, dvs den krenger ikke i svingene. KOmmer det litt sjø og en svinger litt brått er sjansen stor for at en havner i sjøen hvis en ikke holder seg godt fast. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
870 Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Jeg hadde en Stedy og byttet til River 290 Du må velge River 290, den er fantastisk i forhold til Stedy. i Stedyen blir du våt av å kjøre små bølger vannet skvetter over baugen, den er også lav og smal i forhold til River. Riveren er også fantastisk å slepe i fart fra 1 til 25 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Blondie Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Hei,ser det er mange meninger,takker så langt for alle svar jeg har fått til nå. Sitér dette innlegget Kokka Link to post
Blondie Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 tror denne kom lit feilllll Sitér dette innlegget Kokka Link to post
LarsB Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Enig med "870", jeg har Steady 260 selv, og den blir byttet ut til våren med en River 290 !! Steady er for butt i baugen slik at bølgene skvulper over ! Det var morsomt å bli våt i "hekken" første gang det skjedde, men det ble i løpet av sommeren bittelitt plagsomt !!! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Jeg har ingen erfaring med steady elns, men prata med en kar i sommer som skulle selge sin selv om han var kjempefornøyd med å bruke den. Årsaken var at han slepte, og hver gang han skulle bakke eller lignende kom der smell bakfra.. Han skulle gå over på gummijolle igjen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Sjekk AL320 elle AL270. Testvinner tidligere i sommer. Vi har AL320 med Johnson 10Gt, samt styrekonsoll,jockeysete. Meget fornøyd. Har stuerom foran og bak. Bygges i Fredrikstad Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
o.b.lix Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Sjekk AL320 elle AL270. Testvinner tidligere i sommer. Vi har AL320 med Johnson 10Gt, samt styrekonsoll,jockeysete. Meget fornøyd. Har stuerom foran og bak. Bygges i Fredrikstad JEg er blitt fortalt at folkene bak AL-båtene er "utbrytere" fra Steady som startet for seg selv, og at disse båtene er "forbedrede" steadyer... (Selv har jeg den gamleste utgaven av Steady 300. God, om noe enkel konstruksjon. Sinnsyk stødig) Sitér dette innlegget Link to post
Havbris Svart 13.Desember.2005 Del på Facebook Svart 13.Desember.2005 Jeg ville også vurdert Hasle 310 Aqua Fun: http://www.arnehasle.no/aquafun/aquafun.html Virker for meg som den er mer velformet enn de andre. Men: Jeg har ikke prøvekjørt noen av disse merkene, ennå.... Sitér dette innlegget Link to post
jea Svart 14.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2005 Til alle sammen som har komt med innlegg,takker dere for tipsene,skal ta dem med meg. Hilsen j.e. Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.