Jump to content

deler til rattstyring seilbåt


troja

Recommended Posts

tok en sjekk på styringen til min bostrøm 31, 80 mod den har Edson styring.

feste til rattstammen under dørken er en (hvar en) stålplate som fester stammen og hålder 2 hjul som virene går i. denne platen er helt opprustet og det faller av store flak og jeg greier sikkert og fjærne den med bare fingrene :cryin:

så dette må ordnes til ny sesong. har dere noen oplysninger hvor jeg kan bestille ny plate?

hilsen jim :nonod:

Link to post
Share on other sites

Det er billigere og raskere å bestille delene direkte fra Edson enn fra Hovdan i Oslo.

 

Dessuten lurte de meg en gang og drøyde med å sende bestillingen sin for å spare porto, med det resultat at påskebåtturen nesten ble ødelagt. Nå ble den bare en dag forsinket takket være flyfrakt direkte fra Edson.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

takk for tipsene.

pgr av min dårlige engelsk så tør jeg ikke og ringe Edson,kan risikere og få en helt ny båt med på kjøpet :lol:

hovdan kan fikse det til en pris runt 2200kr for den lille alu platen.alubolter og frakt kommer i tilegg :crazy:

men viktig er det med trygg styring så jeg får vell bare punge ut :headbang:

Link to post
Share on other sites

Troja da !

Forslag:

1. Ta noen foto før du skrur av platen , og foto etter skrudd av, lag kanskje og en tegning med mål på , og ta foto av den og.

Mail til Edson , skriv ordet "help".

 

He-he

 

Deretter tar du pengene du sparte, og tar en tur på Sea Sea(Byggplast).

Der kjøper du noe du TRENGER ,eller bare har lyst på til båten=gratis.

 

2.Ta foto , som over.

Ta med platen osv til mek.verksted(sjøvannsbestandig alu). Vent mens de lager, (for par hundrelapper).

Dra på Sea Sea.......smil.

 

Hilsen Opus :flag:

 

(Har ikke prøvd, men kanskje mulig...)

Link to post
Share on other sites

pgr av min dårlige engelsk så tør jeg ikke og ringe Edson,kan risikere og få en helt ny båt med på kjøpet

I følge nettsiden til Edson kan man bestille på flere måter

 

1) Visit your Local Authorized Dealer - See attached Dealer List

2) By Phone: (508) 995-9711

Monday through Friday

8:00 am to 5:00 pm Eastern Time

3) By Mail: Fill out order form or use your own

purchase order.

4) By E-Mail: sales@edsonintl.com

5) By Fax: (508) 995-5021 or Toll Free (800) 338-5021 24 Hours a day, 7 days a week.

6) Visit Edson: When in the New Bedford area, about 60 miles south of Boston. For directions call (508) 995-9711.

 

En mail ala:

 

Dear sir.

I would like to order one Backing Plate, number 123-456-789.

 

Total price including shipping: 123.45 USD

 

I will pay by VISA card 1234 5678 9012 3456, exp date 01/07

 

Billing and shipping address:

 

Troja

Alfabetveien 0

7000 Trondheim

Norway

 

Yours sincerely

Troja

 

med "Purchase order" i emne feltet/subject burde gjøre susen. mailadressen står under punkt 4) Får du problemer, legger du inn et spørsmål her, så skal vi hjelpe deg. Dette får du til. Jeg har lite tro på at dette er noe mer jobb enn å få Hovdan til å bestille noe for deg. Som GeirKS sier er de ikke spesielt service instillt.

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Etter flere samtaler med Hovdan og lang venting fikk jeg i dag vite at dem kutter samarbeid med Edson dette for at hovdan ikke får noe billigere deler og dærfor ikke greier og konkurer med priser :crazy:

 

men dem ga meg noen tips om hvordan jeg skulle gå frem og hvilken del jeg trenkte

så noe servic ble det.

 

skrev en e post til Edson etter mal fra Lars_Herman. og den fungerte fikk svar med en gang :cheers:

 

men kan noen skrive dette på engelsk for meg! " ja det er greit, så bare send delen når den kommer.

jeg trenger også alu bolter til og feste den"

 

:blush: elendig i norsk og engelsk jeg sjø

Link to post
Share on other sites

men kan noen skrive dette på engelsk for meg! " ja det er greit, så bare send delen når den kommer.

jeg trenger også alu bolter til og feste den"

 

elendig i norsk og engelsk jeg sjø

" ja det er greit, så bare send delen når den kommer.

jeg trenger også alu bolter til og feste den" "Yes please, that's OK. Pls. ship part on arrival. I would also need the aluminium fastener bolts".

 

Jeg skjønner ikke helt første delen av kommunikasjonen din: " ja det er greit, så bare send delen når den kommer". Hvem er det egentlig du kommuniserer med her?

 

elendig i norsk og engelsk jeg sjø: Trøndersken er det i hvert fall ikke noe å si på.

 

Det er ikke noe mer enn noe få fraser som trenges for bestillinger og denslags.

Link to post
Share on other sites

som regel, om texten inneholder det magiske " Please charge my credit card no XX.XXX.XXX " så godtas omtrent hva som helst vil jeg tro..

 

Suzuki

Absolutt, det er da det er fordel å ha oversikt over hva man egentilg kjøper. Admiralen gikk på en 750 kroners smell i går. Vi overlever, men det er et irritasjonsmoment for Admiralen. På den andre siden er det for meg en kilde til ekstatiske morsomheter på Admiralens bekostning. Utrolig hvor mye gøy jeg kan få ut av 750 kroner.

Link to post
Share on other sites

skrev en e post til Edson etter mal fra Lars_Herman. og den fungerte fikk svar med en gang :cheers:

:flag:

men kan noen skrive dette på engelsk for meg! " ja det er greit, så bare send delen når den kommer.

jeg trenger også alu bolter til og feste den"

Litt vanskelig når jeg ikke vet hva som stod i svaret fra dem (hva er det som er greit?), men jeg kan jo gjette litt.

 

Hva med noe ala:

 

Dear sir (eller navnet til den som svarte på mailen din)

Thank you for your swift answer.

I find your proposal OK. Please send the part when it arrives.

 

Please note that I will need aluminium bolts for fastening as well.

 

Yours sincerely

 

Troja

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

dette skrev Edson:

hi

I'm sorry but we now only do the 4" idlers in Aluminium - black anodised. Therefore the part would be 776al-4al.

we are expecting some in within next 2-3 days here so should be able to ship soon after that if you are happy to take the Aluminium idlers

The price for the plate & 2 idlers is £116.36 + vat & carriage.

We will proceed asap with your order unless we here otherwise

 

 

 

har en del gloser jeg kan bruke no! så da blir det vel styringa ok snart :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hva disse aluminiumsboltene skal feste, men hvis jeg har skjønt riktig, syns jeg aluminium høres litt svakt ut. Det er jo ikke akkurat noen særlig styrke i slike bolter, eller? Vanlige syrefaste vil kanskje medføre galvanisk tæring, men er det mulig å fore dem på en måte, så de ikke får elektrisk kontakt med aluminiumen?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

før hvar platen av stål! no lages dem i aluminium så det er pgr av tering ja. jeg vet at andre bostrøm seglere som har skiftet platen og så byttet bolter til alu.

men som dere sier så er ikke den styrken det samme og det går vell fint og issolere.

men en annen ting er at julene(trinsene) er også av alu mens viren er vell av stål? :crazy:

Link to post
Share on other sites

Absolutt, det er da det er fordel å ha oversikt over hva man egentilg kjøper. Admiralen gikk på en 750 kroners smell i går. Vi overlever, men det er et irritasjonsmoment for Admiralen. På den andre siden er det for meg en kilde til ekstatiske morsomheter på Admiralens bekostning. Utrolig hvor mye gøy jeg kan få ut av 750 kroner.

 

Hmm - ja. Vil tro du setter din ære i å minne henne på fadesen ved jevne og ujevne mellomrom fremover ..?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hmm - ja. Vil tro du setter din ære i å minne henne på fadesen ved jevne og ujevne mellomrom fremover ..?

 

Suzuki

Neida, jeg er snill sånn. Trenger fremtidige inversteringer og godvilje fra Sjefen.

 

Bolter og greier:

Stål kan isoleres fra alu. med isoleringssett. Slike sett består av kraver og skiver i "nylon" eller et annet tilfredsstillende og ikkeledende materiale. Man får kjøpt slikt et eller annet sted.

 

Alu.bolter vil ikke være like sterkt som stål. Men det kan være at det er sterkt nok. Aluminium kan legeres slik at det blir meget sterkt. "Problemet" blir at det ikke lenger er sveis- og formbart. Merk at flyskrog er laget i (dur)aluminium, og blir klinket og skrudd. Sveising er umulig.

 

Personlig ville jeg kjøpt det Edson anbefaler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...