Sentralfyr Posted June 13, 2023 Share Posted June 13, 2023 (edited) Har akkurat byttet Impeller og over og underhus på mitt Alpha one Gen1 drev, og det var jo egentlig veldig enkelt, men problemet nå er at jeg ikke får den i revers/ og eller i gir. Girvelgeren sto i fremover da jeg tok det av. Noen som har noen tips til å få dette til å fungere igjen? All hjelp mottas med takk!!! Edited June 13, 2023 by Sentralfyr Mere tekst (see edit history) Quote Link to post
HomerSimpson Posted June 13, 2023 Share Posted June 13, 2023 Er du sikker på at du har truffet sporet? Den delen som er markert 20 på mitt bilde sitter på den "tappen" som vises nederst til venstre på dine bilder. Er du sikker på at den sitter riktig? Når drevet står i gir framover skal tappen peke framover. Den skal også passe inn i den delen som er markert med 19 på tegningen som sitter i Bell Housingen. Vet ikke om denne forklaringen var oppklarende?? Quote Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Sentralfyr Posted June 13, 2023 Author Share Posted June 13, 2023 Takker for svar, men tror egentlig alt sitter riktig men når den står fremover så kan jeg rotere propellen mot høyre med klikk og den sto fast da vi prøvde å dreie mot venstre. Mulig jeg tenker feil men propell skal gå mot høyre Quote Link to post
Jens_P Posted June 13, 2023 Share Posted June 13, 2023 Sentralfyr skrev for 3 timer siden: når den står fremover så kan jeg rotere propellen mot høyre med klikk og den sto fast da vi prøvde å dreie mot venstre Har gen2 og der er dette normalt. Sett gear i revers og det er motsatt, du kan dreie propellen mot venstre med klikk og ikke til høyre. Quote Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Sentralfyr Posted June 14, 2023 Author Share Posted June 14, 2023 Takker for svar, og det ser ut til å være riktig nå😁 men har nå en liten vannlekkasje mellom øvre og nedre del. Det pipler bittelitt vann, kun på den ene siden Det er jo ikke en eneste pakning imellom der, annet enn den lille o-ringen til olja, gjør dette noe tro? Quote Link to post
Sentralfyr Posted June 18, 2023 Author Share Posted June 18, 2023 NYTT Problem oppstått VANN i olja på motor!!! Hva kan være årsaken til dette nå da? Kan det være så enkelt at jeg ikke har fått satt fast vannrøret fra nedre til øvre del ordentlig? Quote Link to post
Recommended Posts