HuskyR5 Startet 13.Juni.2023 Del på Facebook Startet 13.Juni.2023 Hei! Jeg har en båt med aluminiums skrog og har høyttrykkspylt denne med saltvann p.g.a. at jeg ikke har tilgang til ferskvann. Nå er den ren og fri for skjell. Kan jeg bunnsmøre den uten å skylle den først med ferskvann? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Juni.2023 Del på Facebook Svart 13.Juni.2023 HuskyR5 skrev 36 minutter siden: Kan jeg bunnsmøre den uten å skylle den først med ferskvann? Klart du kan, men jeg hadde tatt med et par kanner med ferskvann og skylt vekk saltet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Virker som du har svaret selv. Har du ikke ferskvann er det vanskelig / umulig å skylle med ferskvann. Skjer vel på mange steder i verden. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Før i tiden tok vi båtene opp på slipp. Skrapte vekk rur og vekster, børstet med piasavakost og stoffet. Vann var ikke en del av prosessen. Og slik hadde det vært i 100 år, eller mer. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Hulda skrev 13 minutter siden: Skrapte vekk rur og vekster, børstet med piasavakost og stoffet. Vann var ikke en del av prosessen Det var da en "skrapet bort saltet" måtte bare Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
pipe Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Går sikkert men hvorfor ikke bare ta med en bøtte/kanne med vann og tørke over med en klut? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 pipe skrev for 5 timer siden: Går sikkert men hvorfor ikke bare ta med en bøtte/kanne med vann og tørke over med en klut? Fordi båten er 60 fot lang. Sitér dette innlegget Link to post
HuskyR5 Svart 15.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Takker for svar (til alle). Jeg brukte noen dunker med vann og helte over på flaske som var rimelig enkel å skvette utover skroget. Fungerte greit. Skulle gjerne tatt den ut igjen i sjøen for å flytte den på vognen men da må prosedyren gjentas + tørking) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.