Jump to content

Strøm tilførsel til kjøleskap i salongen på P42 princess

November.21

Recommended Posts

• 7 måneder senere...

Ha i alle fall i bakhodet at kjøleskap kompressorer trekker 5 ganger merkestrøm i startøyeblikket, noe som krver høyt kvadrat på kablene. Som et utgangspunkt minst 4 m2, og 6m2 ved total lengde på 10m på + og - kabler tilsammen. Problemet er at når batteriene er halveis utladet, så dropper spenningen så mye at kjøleskapets elektronikk hindrer et i å starte.

• 3 uker senere...

Viss jeg ikke husker feil så er det greit med plass til å strekke kabler under dørkeplatene. (i motorrommet) Bruk plugger så det er mulig å demontere uten å klippe kabler, Alternativt må det freses spor i dørkeplatene til kabler og dette kan være et styr avhengig av materiale brukt i platene. 4-6mm2 kabel burde være plenty nok til å starte et kjøleskap så mistenker feil på kjøleskapet eller dårlig kontakt viss det nekter å starte ved lavere batterispenning.

• 1 år senere...

Tenkte jeg skulle informere i denne tråden. Jeg skal bytte kjøleskap i byssa på min 2006. Der er det trukket kabel til "saloon fridge"også

via omformeren som sitter festet bak det originale kjøleskapet. Denne får også landsrøm automatisk når det er tilkoblet. Så sjekk om du har kabel allerede

liggende i skapet under TV'en. (regner med trådstarter har fått dette fikset, men til info bare)

vimage.png.c1cb138a4920ad3427b6862671f310e3.png

image.png.01cceffa49a90e0b9fe278d6158b2d25.png

image.png.eac30c9f8497fcdc5be4cb75cf405612.png

Tenkte lage en tråd om bytte av hoved-kjøleskapet, om det er av interesse. Man får jo ikke tak i samme type som originalt, innbygning med møbelfront, så må modifisere litt.

Kommer tilbake med det..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...