Jump to content

Strøm tilførsel til kjøleskap i salongen på P42 princess


November.21

Recommended Posts

Er det noen som har tregt ledning til kjøleskap i salongen ved barskapet rett på innsiden av skyvedør vi har valgt å sette inn et ekstra kjøleskap i det skapet men jeg finner ikke noe føringsvei for strøm tilførsel🤔er det noen som har montert kjøleskap i dette skapet før meg og har noen tips ??????

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Ha i alle fall i bakhodet at kjøleskap kompressorer trekker 5 ganger merkestrøm i startøyeblikket, noe som krver høyt kvadrat på kablene. Som et utgangspunkt minst 4 m2, og 6m2 ved total lengde på 10m på + og - kabler tilsammen. Problemet er at når batteriene er halveis utladet, så dropper spenningen så mye at kjøleskapets elektronikk hindrer et i å starte.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Viss jeg ikke husker feil så er det greit med plass til å strekke kabler under dørkeplatene. (i motorrommet) Bruk plugger så det er mulig å demontere uten å klippe kabler, Alternativt må det freses spor i dørkeplatene til kabler og dette kan være et styr avhengig av materiale brukt i platene. 4-6mm2 kabel burde være plenty nok til å starte et kjøleskap så mistenker feil på kjøleskapet eller dårlig kontakt viss det nekter å starte ved lavere batterispenning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...