Jump to content

Fellesopplag i stor plasthall? Noen forsøkt dette?


vikers

Recommended Posts

Tenker her på at det er mange av oss i Grenland som pusser båt gjennom vinteren.

Jeg for min del ville gjerne hatt et sted under tak, med god plass og litt bedre temperatur enn hva som vises på gradestokken ute.

 

Flere steder i Grenland er det ferdig oppsatte plasthaller til leie, og ved å kunne fylle opp en stor av disse med båtfolk kunne det blitt et godt miljø for vinterpussen også.

 

Får man med nok båter, så vil helt sikkert prisen bli rimelig, båten ligger "innendørs", arbeidet lettes og en hel haug med synergieffekter.

 

Har noen tenkt denne tanken, og eventuelt satt den ut i livet? Poenget er at det da ikke er en marina/opplagsplass, som tar sin dyre innendørsleie, men et samleie :wink: av xx antall båteiere.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Vi er noen båteiere som har et opplegg ganske likt det du beskriver.

Leier en del av et fabrikkbygg som tidligere ble brukt til lager.

Godt og varmt i oppvarmede lokaler hele vinteren, og kjempemuligheter til å

utføre reperasjoner og utbedringer på båt/motor.

Kjempesosialt og god stemning preger lokalet.

Anbefales. :yesnod:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Kunne absolutt vært interessert i noe slikt neste vinter. (Hall, lagerlokale etc.). Oslo/Asker/Bærum. Kanskje er vi flere som kunne gå sammen, noen som vet om aktuelle alternativer ?

Hei

Jeg melder meg på her. :flag:

Forslag bør kanskje foregå på lukket nett, ellers kommer det kanskje kommersielle interesser og adopterer idéen. :wink:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Høres veldig fristende ut med et slikt opplegg.

 

Det er jo minst to måter å gjøre dette på - enten leie et stort lagerbygg, eller leie tomt og sette opp en plasthall.

Det aller beste ville nok være å leie et eksisterende lokale, men sansynligheten for å finne et passende lokale om står tomt i vinterhalvåret er vel relativt dårlig...... Kostnaden øker jo også med antall meter dette lokalet ligger fra sjøen så jeg er vel litt redd for sluttsummen..

 

Det beste ville muligens være å forsøke og finne en brukt plasthall av en viss størrelse - har man hallen blir neste utfordring å finne et sted å sette den.

 

Høres ikke lett ut, og dersom jeg først hadde klart det, er det nok mulig at jeg istedet for å invitere til spleiselag, ville leid ut plassene til markedspris :rolleyes::wink:

Link to post
Share on other sites

Det beste ville muligens være å forsøke og finne en brukt plasthall av en viss størrelse - har man hallen blir neste utfordring å finne et sted å sette den.

 

Høres ikke lett ut, og dersom jeg først hadde klart det, er det nok mulig at jeg istedet for å invitere til spleiselag, ville leid ut plassene til markedspris :rolleyes::wink:

Det er mange som tenker profitt i slike sammenhenger og nettopp derfor blir det ofte vanskelig å få til.

Vi har nå hatt båtene våre i innendørs, i oppvarmede lokaler i 4-5 år i vinterhalvåret, og intensjonen bak det var at dette skulle være et spleiselag.

Småutgifter i forbindelse med lokalet deler vi på, og vi har også kjøpt litt utstyr til felles bruk.

Husleie betales kvartalvis, felles til utleier.

Fungerer veldig bra for oss.

Nå skal det sies at dette er i innlandet, slik at prisene på lokaler til dette formålet er lave i forhold til de som ligger ved kysten, men er man enige om at dette er et sameie/spleiselag er jeg sikker på at det er mye penger å spare med felles opplag.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...