evolver Startet 14.Juni.2023 Del på Facebook Startet 14.Juni.2023 Rundt badeplattformen på vår Askeladden C76 er det stålrør/rails. Da jeg la til ved en brygge i dag subbet dette borti betongunderstellet til brygga, og jeg fikk tre små riper/sår i den blanke (forkrommede?) overflaten - se bilde. Er det noen som vet om dette vil begynne å ruste i saltvann, og hvordan jeg evt. burde fjerne slik korrosjon og utbedre skaden når jeg tar opp båten til høsten? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Det er sånn ting blir når de blir brukt. Så den har gjort det den skal gjøre, beskyttet båten. Du kan selvsagt pusse og polere så den blir som ny igjen. Jeg for min del ville bare ha latt den være som den er. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 La det være. For å få det 'pent', må skaden slipes ned. Da kan du risikere å slipe hull i røret. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Regner med at det er rustfitt og ikke forkrommet rør . . (?). Da er det mest et kosmetisk problem, og du har valget mellom å overse det eller slipe lett og polere neste gang båten er på land. Jeg ville ha pusset og polert. Du KAN også få rustangrep på rustfritt stål. Du vil uansett fortsatt ha noen bittesmå bulker i overflaten etter utbedring. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Olevine Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Jeg har liknende merker på min badeplattform også. De har vært der noen år og det er ikke rust. Bare å pusse litt på det hvis du vil ha det litt blankere. Du kan bruke en sånn fiber flapdisk fra Biltema og avslutte med Autosol for å få glansen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Juni.2023 Del på Facebook Svart 15.Juni.2023 Olevine skrev for 1 time siden: Jeg har liknende merker på min badeplattform også. De har vært der noen år og det er ikke rust. Bare å pusse litt på det hvis du vil ha det litt blankere. Du kan bruke en sånn fiber flapdisk fra Biltema og avslutte med Autosol for å få glansen igjen. Men, som Hulda også bemerket, pass på å ikke slipe hull i røret. Forsiktig med flapdisken . ! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
evolver Svart 17.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2023 Tusen takk for hyggelige og støttende svar, alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.