Morten:) Startet 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2023 Vi er usikre på hvor ferieturen går i år men hvis været er bra så er det store muligheter for at Turen går nedover svenskekysten. Hva slags alkoholbestemmelser gjelder fra Norge til Sverige? Hvis det gjelder som andre veien så er det fort gjort å ha med mer enn 5 liter øl Morten Link to post
Janoho Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Hei, her vil jeg tro du finner svaret på det meste, inkludert også andre varer enn alkohol :-) Tollregler i Sverige | Nordisk samarbeid (norden.org) Link to post
Kallethekid Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Utan att betala avgifter får du ta med dig: 1 liter spritdryck eller 2 liter starkvin (inklusive mousserande vin) 4 liter vin och 16 liter starköl Når det er sagt er vel i stort sett all alkohol billigere i Sverige, så noen stor grunn for å ta med alkohol fra Norge kan jeg ikke se, hvis du ikke kun planlegger å ligge i uthavner langt fra systembolag da. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Noen som noen gang har hørt om svenske tollere som har stoppet og kontrollert en norsk fritidsbåt for å sjekke dette? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Nei, men jeg er en av de få som har blitt stoppet på Herføl og hatt med meg for mye norsk-kjøpt Ringnes (2 x 6-pack) De lot det passere :-) Link to post
tobixen Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Jeg har blitt spurt av tollere i Göteborg om alkohol, og jeg kunne informere at det meste ombord var kjøpt på systembolaget. Jeg slapp å vise frem noe eller estimere noe kvantum. Og smugler var jeg nok uansett, for alkoholen hadde tatt seg turen innom Norge minst én gang. Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 3 hours ago, Kallethekid said: Når det er sagt er vel i stort sett all alkohol billigere i Sverige, så noen stor grunn for å ta med alkohol fra Norge kan jeg ikke se, hvis du ikke kun planlegger å ligge i uthavner langt fra systembolag da. Alternativet måtte jo være å tømme båten for alkoholholdige varer før man forlater landet. Noe jeg også tidvis har forsøkt å gjøre, men aldri med stort hell (f.eks. at jeg ikke har hatt nok transportkapasitet, ikke har hatt mulighet til å drikke opp alt, eller at jeg har oppdaget flasker på steder hvor jeg hadde glemt at jeg hadde flasker). Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Morten:) Svart 15.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Kallethekid skrev for 3 timer siden: Utan att betala avgifter får du ta med dig: 1 liter spritdryck eller 2 liter starkvin (inklusive mousserande vin) 4 liter vin och 16 liter starköl Når det er sagt er vel i stort sett all alkohol billigere i Sverige, så noen stor grunn for å ta med alkohol fra Norge kan jeg ikke se, hvis du ikke kun planlegger å ligge i uthavner langt fra systembolag da. Ja ser den, er ingen grunn for å bunkre i Norge. For oss så er det av alkoholholdige varer kun øl ombord og med mulighet for å besitte 16 liter så bør det uansett gå bra. Takker for oppklaring i tollbestemmelser Link to post
Bidevind Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Lars H. skrev for 4 timer siden: Noen som noen gang har hørt om svenske tollere som har stoppet og kontrollert en norsk fritidsbåt for å sjekke dette? Vi har blitt stoppet, på vei fra Danmark, av svenske tollere Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn