Orand Startet 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2023 Jeg skal henge få opp en brakett til motoren til lettbåten, en 4.5hk påhengsmotor. Noen tips om boring av hull og hva slags skruer å bruke. Vil det holde å bare bore gjennom skroget og bruke type treskruer eller liknende? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Tror du bør beskrive den jobben der litt nærmere, samt legge ved noen bilder. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Orand Svart 15.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Ok, jeg har ikke bilder men det er i hekken på en Windy 9800. Braketten er en enkel brakett med fire hull type 6mm. Såvidt jeg kan se så er det dobbel skrog og vanskelig å få gjennomgående maskinskrue. Jeg så en beskrivelse hvor man boret et større hull enn det man trenger og så tette med epoxy og deretter bore opp på nytt i epoxyen. Spørsmålet er vel egentlig om det vil holde å bruke en type treskrue eller liknende ift belastning. Motoren er ikke tung men det er jo bevegelse med sjø. Et annet spørsmål er hvordan jeg skåner gelcoaten i prosessen? Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Her er nok gjennomgående skruer med store skiver eller noen annet for å fordele kreftene på innsiden som er løsningen. Det blir store krefter på et sånt feste når båten slår. Sitér dette innlegget Link to post
Orand Svart 15.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Ja, det var det jeg tenkte, men når jeg så hvor pludrete det ville bli så tenkte jeg at jeg måtte spørre. Da blir det demontering av sofaer for å komme til..... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2023 Ja glem treskruer og karosseriskruer, gå for gjennomgående maskinskruer og mutter. Hvis området der braketten skal monteres er litt vekt kan det hende du må stive opp litt også. Men vanskelig å si uten bilder. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.