Jump to content

Mulig defekt flottør på yamaha 200 mod 100HK

das952

Recommended Posts

Hei,

Har en eldre motor som har bydd på en del utfordringer i år. (yamaha 100HK 4 stroke, 2000 MOD ca)

Det var vann i olja så hele toppen har fått en overhaling og blitt rensket skikkelig. etter dette har den gått som ei klokke en liten stund før jeg var utpå i går.

Hadde den i fri og når jeg plutselig skulle sette den i gir ville den ikke gå fremover, da kom det bare et pip fra kontrollboksen og motoren kuttet.

Jeg fikk den i revers til slutt også rett over i gir fremover og putret rolig inn til land. Da begynte motoren og hakke veldig og merket det i rattet da det er gammel hydraulistisk styring.

Åpner opp motorlokket og er usikker på hva det kan være, men ser at det nå lekker bensin fra motoren. Når jeg pumper manuelt så kommer det litt ut av et hull på forgasseren, og når jeg starter motoren så spruter det svakt ut bensin.

Kan være to forskjellige problemer for alt jeg vet (ikke handy i det hele tatt).

Men har prøvd å google litt og kommet over noe her inne blant annet om at det kan være en flotør som sitterfast / er defekt som kontrollerer bensin-inntaket?

Jeg kan igjen alt for lite og er null mekanisk. Har prøvd å google meg frem til hvor denne flotøren kan være, hvordan den ser ut, osv. men finner lite info på dette og hva jeg evnt. kan gjøre. Noen tips?

Har også lest her inne at noen har prøvd å dunke på forgasseren for å prøve å fikse det raskt. Men hvor fort merker man evnt. om det hjelper?

Om det var vann i motoroljen så har du et problem. Mest sannsynlig adapterplate som har tæring som gjør at oljen blander seg med kjølevann. Har sikkert ikke vært byttet sinkanoder. Er du flink å skru kan adapterplate byttes men dette er dyre deler.

Ang forgasser som renner over av bensin. Det er nok flottøren som henger eller defekt nål i flottør. Her må forgasser av og ting inspiseres.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...