Grønnskollingen Startet 17.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2023 Nylig bestemte giveren å slutte å sende dybdedata til instrumentene mine. Loggen fungerer fortsatt, men dybdemåleren ser ikke ut som at den sender noe data/ikke eksisterer. Giveren er en Airmar st200 triducer og er koblet til en B&G vulkan plotter med triton repeatere. Noen som har erfaring med at dybdemåleren plutselig tar kvelden og har noen tips til feilsøking og utbedring? Link to post
Bitteliten Svart 17.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2023 Bytt giveren. De har antatt levetid på 5 år. kabelen kan skjøtes. Link to post
Grønnskollingen Svart 17.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2023 Det var det jeg var redd for å høre. Skuffende at de har så kort antatt levetid. Link to post
Hulda Svart 17.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2023 Det er ikke verdens beste kvalitet, tydeligvis. Link to post
Mulligan Svart 18.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2023 Triduceren til Airmar i sine forskjellige former er kjent som notorisk upålitelig. Vanligvis ryker målebrua til thermistoren etter 2-3 år og innen den tid har den også kastet magnetene til loggen. Det siste skyldes gjerne høytrykkspyler. Men piezoelementet til loddet er nesten evigvarende. Det er bare tekstforfattere i reklamebyråer som mener noe annet. Prøv å få lånt en tilsvarende transducer og kobl den til. Slå på apparatet, og gnikk på sendeflaten med tommelen. Nå skal du se støy på skjermen. Gjør du det, så er feilen isolert til transducer eller kabel. Ser du ikke noe sitter feilen i selve apparatet. My 5 cents. Link to post
Grønnskollingen Svart 18.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2023 Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut før jeg svinger visakortet Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn