Jump to content

Sandefjord - Strømstad em Yamarin 63DC, hvilken rute?

PeterWessel

Recommended Posts

Heisann. har gått til anskaffelse av Yamarin 63DC med 150 HK motor. Har lyst å kjøre over til Strømstad fra Sandefjord. Hvilken rute lønner det seg å kjøre? Selvfølgelig iht "vær og føre".. Men kan man bare følge samme rute "tvers over" som Color Line eller bør jeg kjøre opp mot Bolærne og så over mot Hankø ? Har vært en god del ute på sjøen, men ingen tur av slikt kaliber. Tar gjerne imot tips :-)

Jeg går ikke så ofte til Strømstad, men ganske ofte fra Sandefjord til Koster. Da går jeg først ut til Sydosten, og så dreier jeg babord og sikter på målet. Da går jeg utenfor alt.

Eller for å si det på en annen måte: Følg etter færjene.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Jeg ser fem muligheter etter økende vind og vindretning og hvem som er med på turen.

1. Følg ferja

2. Tønsberg tønne - Verdens ende - Innenfor Færder - Tristein - Sekken - Strømstad.

3. Tønsberg tønne - Vrengen -Leistein - Tristein - Sekken - Strømstad

4. .Tønsberg tønne - Vrengen - Leistein - Missingen - Kjøkøy - Øst for Hvaler - Herføl - Sekken - Strømstad.

5. Tønsberg tønne - Vrengen - Nord for Østre Bolærne - Nord for Missingen - Hankøsundet - Strømtangen - Kjøkøy - Øst for Hvaler - Herføl - Sekken - Strømstad.

6. Bli hjemme...

Valg nummer 5 blir ca dobbelt så langt som tur nummer 1.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...