PeterWessel Startet 17.Juni.2023 Del på Facebook Startet 17.Juni.2023 Heisann. har gått til anskaffelse av Yamarin 63DC med 150 HK motor. Har lyst å kjøre over til Strømstad fra Sandefjord. Hvilken rute lønner det seg å kjøre? Selvfølgelig iht "vær og føre".. Men kan man bare følge samme rute "tvers over" som Color Line eller bør jeg kjøre opp mot Bolærne og så over mot Hankø ? Har vært en god del ute på sjøen, men ingen tur av slikt kaliber. Tar gjerne imot tips :-) Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 17.Juni.2023 Del på Facebook Svart 17.Juni.2023 Helt klart rett over. Det er ihvertfall det jeg alltid har gjort med alt fra GH14 og opp til 50 fot. Sitér dette innlegget Link to post
PeterWessel Svart 17.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2023 strålende ! Da prøver vi det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 18.Juni.2023 Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Jeg går ikke så ofte til Strømstad, men ganske ofte fra Sandefjord til Koster. Da går jeg først ut til Sydosten, og så dreier jeg babord og sikter på målet. Da går jeg utenfor alt. Eller for å si det på en annen måte: Følg etter færjene. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
sailorboy Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Jeg ser fem muligheter etter økende vind og vindretning og hvem som er med på turen. 1. Følg ferja 2. Tønsberg tønne - Verdens ende - Innenfor Færder - Tristein - Sekken - Strømstad. 3. Tønsberg tønne - Vrengen -Leistein - Tristein - Sekken - Strømstad 4. .Tønsberg tønne - Vrengen - Leistein - Missingen - Kjøkøy - Øst for Hvaler - Herføl - Sekken - Strømstad. 5. Tønsberg tønne - Vrengen - Nord for Østre Bolærne - Nord for Missingen - Hankøsundet - Strømtangen - Kjøkøy - Øst for Hvaler - Herføl - Sekken - Strømstad. 6. Bli hjemme... Valg nummer 5 blir ca dobbelt så langt som tur nummer 1. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.