Jump to content

Eberspächer Airtronic D2 på lampeolje eller parafin?


Haba

Recommended Posts

:diving:

Hei !

 

Kan det brukes annet brennstoff enn diesel på Ebern ?

 

Har hørt at du en gang i mellom skal brenne den en stund på ren parafin for avsote den.

Men kan jeg brenne lampeolje eller parafin hele tiden for at den skal holde seg ren for sot og har det noe for seg ?

 

Hva med varmeverdien på de forskjellige brennstoffene, kan varmeren skades eller overopphetes hvis jeg brenner annet enn diesel kontinuerlig ?

 

Hilsen

Haba

:rolleyes:

Snart snur sola !!!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Nå er jeg ekspert på Webasto, men noe er nok likt for begge merkene.

 

Dersom du bruker annet brennstoff en diesel (Parafin, lampeolje) vil effekten bli lavere.

 

Det stemmer at vi anbefaler å brenne 15-20 min annet hvert år på parafin for å rense Webasto-varmeren fri for eventuell soting.

 

Å brenne hele tiden på annet brennstoff enn det varmeren er beregnet for er ikke å anbefale. Og hvorfor skal en gjøre det, noe av fordelene med dieselvarmeren er at den bruker samme brennstoff som motoren, slik at du slipper å passe på å alltid ha nok av forskjellige typer brennstoff :smiley:

 

Med vennlig hilsen

 

Webasto

Produktsjef for Webasto.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...