Jump to content

Vann i pongtong på gummibåt. Hvorda få det ut.


Bårdp

Recommended Posts

Etter vinterlagring ute på en brygge har jeg klart å få vann inn i pongtong ene på min MTM 310 ribb. Har vel fått ut det meste men klarer ikke å få ut alt. Har vært inne på tanken om og borre et lite hull bake i pongtongen der den går over mot enden i forsterknings bandet. Da kan jeg få det punktet på laveste sted for og få ut vannet. Hulet kan vel tettes med en liten rustfri skru og Tec 7. Eventuelt om det går og demontere ventilene og så suge ut vannet. Noen gode råd her.

Link to post
Share on other sites

Har tappet ut det jeg fikk der det kom inn gjennom ventilene. Men det er vanskelig og få ventilene til og bli laveste punkt og det virker også som om det er en forhøyning rundt ventilene inni pongtongen. Men om de lar seg demontere kan jeg jo stikke inn en slange og suge opp fra laveste punkt.

Link to post
Share on other sites

tilplan skrev for 4 timer siden:

Kan du få inn en tynn slange gjennom ventilen for å suge ut vannet den veien. Har i andre sammenhenger brukt en  askesuger for å få ut vann fra utilgjengelige plasser med en slange festet med gaffatape for å få overgangen tett.

Høres ut som en god ide. De fleste gummibåter har jo en slepekrok i baugen. Om man henger den opp i denne vil jo vannet samle seg i spissene bak (hekken) Stikker man en slange inn i hullet så havner vel denne også i hekken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...