PondusII Startet 21.Juni.2023 Del på Facebook Startet 21.Juni.2023 Ved impellerbytte på KAD44 på en Nimbus Avant strømmer vann inn i pumpehuset. Det er drev så har ikke mulighet til å stenge en ventil. Prøve å ta av innløpslange til pumpe for om mulig tette denne mens jeg skifter impeller. Får ikke av slangen. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 21.Juni.2023 Del på Facebook Svart 21.Juni.2023 PÅ mitt drev er det en kuleventil helt bakerst på innsiden av drevplata der hvor S-slangen på utsiden av drevplata kommer inn. Jeg har en AQAD41, og jeg vet at AQAD31 ikke har kuleventil der. Jeg la ikke merke til kuleventilen før jeg hadde tatt ut motoren.... Et annet tips kan være å få 4 store karer til å sitte ytterst på baugen og trykke den ned slik at bakenden på båten kommer litt høyere i vannet. Er du heldig så blir sjøvannpumpa da litt over vannspeilet.... :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Juni.2023 Del på Facebook Svart 21.Juni.2023 Du kan klemme slangen flat med et passende redskap (skrutvinge, wise grip, osv.) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 22.Juni.2023 Del på Facebook Svart 22.Juni.2023 Kommer det veldig mye vann? På min kom det bare litt og det går greit å bytte om du er litt kjapp. Jeg har installert ventil på inntaket for å slippe dette hvis jeg må bytte igjen på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.