LuckyFalls Startet 22.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2023 Hei. For en tid tilbake begynte min Yamaha F100 2005mod. med "fuel injection" å fuske ved start. Symptonene var mest merkbare når det var kaldt og rått, men også når båten ikke hadde vært i bruk på en stund. Problemet var at motoren startet, men stoppet umiddelbart. Om man startet den i fri med gasspådrag, så gikk den, men naturligvis på ett høyere turtall siden gasspjellet da er åpent, men stoppet ofte da man dro ned gassen for å sette motoren i gir. Jeg googlet meg frem til at dette mest sannsynlig er tomgangsregulatoren, så derfor lager jeg en liten DIY på dette siden det er meget enkelt å gjøre selv. Bilde 1: Viser del og delenummer Bilde 2: Viser plasseringen av tomgansregulatoren Bilde 3: Her har jeg demontert luftboksen foran gasspjellet/Trottlebody og tatt av nødvendige slanger og koblinger. Det er kun 2 skruer og en elekstrisk kobling på toppen som må av. Mrk. sistnevne må man klemme på siden av for å løsne. Bilde 4: Viser fjæren inne i den gamle tomgangsregulatoren, denne er irret og rustet. Sannsynligvis grunnen til at den hang seg opp og ikke klarte å regulere inntaket av luft slik at tomgangen ble liggende på 700-800rpm. Håper dette kan være til nytte for noen med samme utfordring. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn