Jump to content

Forskjell på motorene VP 42P og VP 43A?


Torsen67

Recommended Posts

Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. 

Link to post
Fantino skrev 1 time siden:

Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. 

 

Takker for svar. Stusser også litt på dette vedr reimer. Ser flere har hatt problemer med dette på 4X-motorene. Men 41-motorene har vel ikke dette problemet. Men det ble vel gjort en del endringer her etter at kompressoren kom inn i bildet.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...