Torsen67 Startet 23.Juni.2023 Del på Facebook Startet 23.Juni.2023 Noen hevder at 42-P ikke lengre har samme problem med oljesmøringen som 42 A og B. I så fall, hva er i så fall forskjellen opp til 43-motoren da? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 23.Juni.2023 Del på Facebook Svart 23.Juni.2023 Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2023 Fantino skrev 1 time siden: Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. Takker for svar. Stusser også litt på dette vedr reimer. Ser flere har hatt problemer med dette på 4X-motorene. Men 41-motorene har vel ikke dette problemet. Men det ble vel gjort en del endringer her etter at kompressoren kom inn i bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.