Jump to content

Forskjell på motorene VP 42P og VP 43A?


Torsen67

Recommended Posts

Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. 

Link to post
Fantino skrev 1 time siden:

Uten å kjenne alle detaljer mener jeg at en del KAD42 ble bygget om med 43 oljedistribusjonshus slik at olje til underspyling av stempler går gjennom filter og dermed minsker risiko for plugging og revet sylinder. I tillegg har vel 43 forbedret lyddemping av innsugingslyd og bedre strammer/ruller for kompressorbelte. Bygget selv om 42 til 43 mhp det siste, det var en stor forbedring mhp slurende reimer. 

 

Takker for svar. Stusser også litt på dette vedr reimer. Ser flere har hatt problemer med dette på 4X-motorene. Men 41-motorene har vel ikke dette problemet. Men det ble vel gjort en del endringer her etter at kompressoren kom inn i bildet.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...