dOberman Startet 24.Juni.2023 Del på Facebook Startet 24.Juni.2023 Innstallert victron mppt 75/15 og solceller, men lurer på hvilken ladeprofil jeg skal velge. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.Juni.2023 Del på Facebook Svart 24.Juni.2023 Jeg er iferd med å gjøre det samme nå i helgenmed samme lader som du har. Jeg har Lithium forbruksbank. Er det det du har også ? Isåfall er du vel inne på noe med det valget der ? Uansett er det mulig å stille inn ganske mye på denne laderen via appen på telefonen. Jeg hadde en annen Victron MPPT lader i den forrige båten. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dOberman Svart 24.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2023 Tror ikke det er litiumbatterier, fulgte med båten så er usikker på hva det er.håpet noen kunne si noe om det utifra bildene Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.Juni.2023 Del på Facebook Svart 24.Juni.2023 Hvis jeg var deg ville jeg ha googlet utifra det du ser av batteriene. Da får du vite hva slags batterier du har. Etter det må du lese manualen til laderen din. Jeg er desverre ikke ekspert på dette :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Fantino Svart 24.Juni.2023 Del på Facebook Svart 24.Juni.2023 Batteriet på bildet er vel et ‘dual purpose’ fritidsbatteri. Vanlig bly/syre men vedlikeholdsfritt, dvs kan ikke etterfylles. Da bør det ikke ha for høy floatspenning. Varta har en anbefaling på 14.4V absorpsjonsspenning og 13.4V floatspenning for denne typen batterier, så da ville jeg bare valgt det direkte uten å bry meg om forhåndsdefinerte profiler. Sitér dette innlegget Link to post
dOberman Svart 24.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2023 Fantino skrev 51 minutter siden: Batteriet på bildet er vel et ‘dual purpose’ fritidsbatteri. Vanlig bly/syre men vedlikeholdsfritt, dvs kan ikke etterfylles. Da bør det ikke ha for høy floatspenning. Varta har en anbefaling på 14.4V absorpsjonsspenning og 13.4V floatspenning for denne typen batterier, så da ville jeg bare valgt det direkte uten å bry meg om forhåndsdefinerte profiler. Tusen takk,da prøver jeg det 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.