Jump to content

Lowrance hook reveal 7 50/200. Finner ikke giver

Aslakf

Recommended Posts

Har en ett år gammel Lowrance hook reveal 7 med 50/200 HDI giver. Når jeg skulle bruke den nå for første gang siden i fjor, klarer den ikke å finne giveren. Noen som har erfaring/tips på hva jeg bør gjøre? Har prøvd inn og ut og Kontaktspray. Har hatt samme utfordring i fjor og, men ordnet seg etterhvert. 

Har behov for å ta med meg skjermen, men synes koblingene er vanskelige å få sammen skikkelig. De er vanskelige å få ut. Må bruke mye krefter. Har smurt med både grease og 5-56, men synes de er vanskelige. Noen tips/erfaringer?

aslak 

• 2 uker senere...

Hei. Jeg har ikke et lowrance hook, men et lowrance elite som jeg tipper har en svinger som er veldig lik din. Min kontakt er ikke så vanskelig å få inn og ut, med mindre jeg skal passe på både unger og båt og gjøre alt samtidig som jeg er på vei ut havna. Da kan jeg bli en smule stresset. 

Fra spøk til alvor, jeg ville ikke brukt grease for å prøve å forbedre den elektriske overgangen mellom to kontakter. Elektrisk kontaktspray er det beste, men når alltid så er det like godt med wd40 565, multispray ol varianter. 

For meg høres det ut som du kanskje har en knekt eller bendet pinne. Det kan skje om en presser på på feil måte med feil vinkel, og vil så siden arve problemet etterhvert som en fortsatt har bendet pinne. Kan du ta bilde av begge de to kontakt-endene så kan vi vurdere om de ser bra eller dårlig ut?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...