Jump to content

Båtførerprøve på nettet ???!!


Leifen

Recommended Posts

Halloen folkens !!

 

Eg lese i diverse aviser å blader at det te stadig het komme nye plassar der det gå ann å ta båtførerprøven på internett !!

 

Dei så har godkjent ein sånn ordning kan ikkje ha mye i knollen !!

Her kan jo ein mann / dama sitta å gjørr prøvar for heila nabolaget.

 

At me bor i ett mollboland har eg visst lenge,men galskapen vil visst ingen ende ta.

Eg har ferdast på sjøen siden eg va guttunge, å vært båteigar i snart 30 år, men nå begynne eg å lura på om er tørr detta lenger, det e jo så mye " TULLING " på sjøen !!

 

Nei få dei så ikkje har ett båtførar bevis på skolebenken ,å ler di nåke om sikkerhet te sjøss , det trengs jammen meg.

 

Eg e lei av " tuppervareskipperar "  så sitte oppå   taket te ein  "krusar" å tror di e nåke te karar , di har ingen peiling på reglar te sjøss, å det å ta hansyn t andre gir di blaffen i !!

 

Detta gjelde ikkje alle men ein god del !!

 

Skip o hoi !!

 

Leifen :headbang:

Link to post
Share on other sites

Eg lese i diverse aviser å blader at det te stadig het komme nye plassar der det gå ann å ta båtførerprøven på internett !!Dei så har godkjent ein sånn ordning kan ikkje ha mye i knollen !! At me bor i ett mollboland har eg visst lenge,men galskapen vil visst ingen ende ta.

Hei Leifen,

Innlegget ditt har en form og et innhold som det heldigvis er sjelden vi ser her på Baatplassen. Begge deler hører liksom andre nettsteder til....For min egen del håper jeg det blir lenge til neste gang.  :seeya:

Teorien til Båtførerprøven er lagt ut på Internett av KNBF i samarbeid med Internettforlaget. Det er nemlig en del mennesker i dette landet som bor slik til at det ikke er så lett å gå på kurs. Sjøfartsdirektoratet har laget et opplegg for å kunne ta båtførerprøven på PC, men det må skje på et godkjent teststed og under oppsyn av en autorisert instruktør! Se www.sjovett.no Dette gjør det lettere for flere å ta Båtførerprøven på betryggende måte uten nødvendigvis å måtte bruke mange timer på dyre kurs hvis man har de kunnskapene som skal til for å bestå prøven...Og det er jo nettopp kunnskaper det er behov for...Praksisen må de få på sjøen uansett, men det er vel bedre at de tilegner seg praksis og erfaring med noen kunnskaper enn uten???...Dumt spørsmål kanskje, men til gjengjeld kommer det jo fra en tulling og molbo....så du og dine likesinnede må ha meg unnskyldt!  :headbang:

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Halloen folkens !!

 

Eg burde heilt sikkert formulert meg på ein aen måte , men visst det ikkje e lov te å ha sterke meiningar på detta forumet så må du Syvert ha meg unnskylt.

 

Eg har trodd at det e lov men det e det altså ikkje, beklage det !!

 

 

mvh

 

Leifen :headbang:

Link to post
Share on other sites

......., men visst det ikkje e lov te å ha sterke meiningar på detta forumet så må du Syvert ha meg unnskylt.

 

Eg har trodd at det e lov men det e det altså ikkje, beklage det !!

 

 

mvh

 

Leifen :headbang:

 

Leifen,

 

Selvfølgelig er det lov å ha sterke meninger på dette forumet. Det har vi hatt herlig mange eksempler på, meg selv inklusive.

 

Men hvis man ønsker at ens sterke meninger skal bli tatt på alvor, så er det alltid en fordel om meningene er vel begrunnet.  Det var nok akkurat der at du kom litt skjevt ut med dine bastante påstander om båtførerprøven på nettet.

 

De/vi som steller med båtførerprøven er nemlig ikke fullt så evneveike som du gir uttrykk for, muligheten for at noen kunne tenke å jukse seg til et Båtførerbevis er ikke helt ukjent (ref. f.eks en finanskjendis....).

 

Den juksemuligheten som du baserte dine sterke meninger på finnes nemlig ikke, og derfor ble hele innlegget ditt stående i et lettere komisk skjær. :seeya:

 

Velkommen tilbake med nye sterke meninger Leifen, men sjekk dine kilder før du henger deg selv ut.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Halloen igjen , Syvert , Poseidon å alle andre !!

 

Eg ska sei meg heilt enig at her har eg vell " trokka i salaten " å komt me bastanta meiningar uten å sjekka saken godt nokk. Eg beklage det , eg gjorde det ikkje for å verr ein oppviglar , for det e eg ikkje.

 

Eg fekk nå iallfall greia på internettsystemet når det gjelde båtførarprøven , om enn på ein kjeitete måte.

 

Ønske alle ein god BÅTSOMMER !!!

 

mvh

 

Leifen

Link to post
Share on other sites

Heisan Leifen  :seeya:

Velkommen i "klubben"! Vi har alle kommet litt ut av kurs noen ganger, også her på Baatplassen, meg selv inklusive. Fordelen med Baatplassen er at det alltid er noen her inne som bistår med å korrigere seilasen. Derfor er Baatplassen blitt et forum for båtfolk som er både trivelig og interessant. Du var kjapp til å korrigere bestikket og du er selvfølgelig hjertelig velkommen med dine meninger. Vi tåler godt at det hviner litt i bardunene hvis "vinden" er sånn nogenlunde i overensstemmelse med "værmeldingen", for å si det på den måten...

Hilsen Syvert  :headbang:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Halloen igjen !!

 

Takk for velkomst hilsen som " klubbmedlem " Syvert .

 

Det e kjekt att eg ikkje e aleina , å att eg kom meg inn på rett kurs igjen.

 

Så ska eg så godt det lar seg gjørr å ikkje trokka i salaten igjen.

Eg komme nokk te å komma me ett å aent innlegg i ny å ne , eg har ikkje tatt heilt skrekken, håpe eg ?!

 

Ha ei fortsatt fine uka !!!

 

Mvh

 

Leifen   :lol:

Link to post
Share on other sites

Eg komme nokk te å komma me ett å aent innlegg i ny å ne , eg har ikkje tatt heilt skrekken, håpe eg ?!

Heisan Leifen  :seeya:

Hyggelig at du ikke har tatt skrekken, Leifen! Det har ikke jeg heller! Jeg håper det ikke blir lenge før vi ser deg på "plassen" igjen"!

Ha en fin uke du også!

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...