Per Arne Startet 25.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2023 Jeg har en lekkasje i Sleipner 72062 rattpumpe fra ca 2006 og jeg tror basert på det jeg leser på Båtplassen at det kan være simmerring som er slitt. Det lekker ut rattstammen. Men hvordan kommer jeg til tetninga? Må jeg skru av skruene bak for å komme til? Er det noe jeg må tenke på da? Eller bør jeg gi jobben til profesjonelle? Eller kjøpe ny pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Den simmerringen ser du vel på det første bildet ditt? Så vidt jeg husker er det bare å vippe den ut med en skrutrekker og dytte inn en ny. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Selco Racing Svart 26.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2023 Dersom det er vanskelig å komme til med skrujern og vippe den ut uten å lave riper, så kan du skru inn et par karroseriskruer og dra den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Per Arne Svart 27.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2023 Takker for tips! Jeg har bestilt ny tetningsring. I mellomtiden har jeg lagt en ekstra o-ring under lokket, etter et tips på en annen tråd. Får se om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
Per Arne Svart 8.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2023 Tipset med o-ring hjalp, men skal bytte tetninga også etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.