Cyberghost Startet 26.Juni.2023 Del på Facebook Startet 26.Juni.2023 Hei, jeg vuderer å bytte motor i min Joda 24 plast snekke som for øyeblikket har en Volvo Penta md11c innenbords motor. Prøver å få tak i en grei md11c men virker ikke så lett så jeg lurer på om noen har erfaring med den motoren og størrelsen og hva dere kan anbefale å bytte til. Ser litt på en Penta md17b som er 3 sylinder isteden for 2 sylindra. Så lurer på om det evt. Blir noen utfordringer Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.Juni.2023 Del på Facebook Svart 26.Juni.2023 MD17 gikk ut av produksjon for nærere 40 år siden. Skal man først ta seg bry med motorbytte så velg noe ferskvannskjølt fra dette årtusen. Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 27.Juni.2023 Del på Facebook Svart 27.Juni.2023 Md11 og 17 er jo ikke akkurat små motorer i forhold til plass. Jeg byttet fra md11 til d2-40, og fikk "et hav av plass" i motorrommet. Md17 har vel samme form og størrelser som md11, bare en sylinder lenger. Så du må jo nesten se i båten hva du har plass til. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni.2023 Del på Facebook Svart 27.Juni.2023 Ingen ved sine fulle fem setter inn en 40 år gammel motor med liten eller ingen tilgang på deler. Det er mye brukt og rimelig å velge i i langt nyere og kurante motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.