Karayato Startet 26.Juni.2023 Del på Facebook Startet 26.Juni.2023 Har summer family med perkins 6.354. 120 hk. 3 bladers propell. Hva vil en 4 bladers endre på? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juni.2023 Del på Facebook Svart 26.Juni.2023 Det kommer an på firebladers propellen. Både type, diameter og vridning. I tillegg er det gjerne ulik "vingeprofil" på propeller, og flere andre ting. Men de som driver med propeller sier at det nesten alltid vil bli mindre vibrasjoner og mindre støy med en fireblader versus en treblader. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
GeirFrode Svart 26.Juni.2023 Del på Facebook Svart 26.Juni.2023 Den gangen på tidlig nittitallet når jeg bygde opp en slik båt, så var vi hos båtbygger (var ikke det på Evje tro?) på besøk for å se hvordan båten ble bygget. Tok en hel haug med bilder, husker jeg. Da ble det anbefalt fra fabrikken at det burde brukes 4-bladers Radice propell. Vet ikke om den typen finnes fortsatt? Sitér dette innlegget Link to post
Karayato Svart 26.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2023 Tusen takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.