Jump to content

Feilmelding på Volvo Penta D3


sol

Recommended Posts

Har et problem med feilmelding Kolla motor minskat moment (Mid 128 Sid 27 Fmi 1 ) på en tur nå.

Var innom VP i Strømstad som ikke hadde tid til å hjelpe meg.De tok en liten titt og mente problemet var

Vnt ventil på turboen som ikke fungerte bra.Fikk også opp en annen feilmelding,som er borte nå.

Sensorfeil minskat varvtal. Måtte kjøre hjem på lavt turtall.Virker som turbotrykket ikke er stabilt.

Noen som kan hjelpe ?

Båten ligger i Svelvik nå

Link to post
Share on other sites

Start med å lese denne tråden. 
 

Generelt, man finner ofte mye informasjon om slike feilkoder dersom man søker på det store nettet. Volvo bruker de samme kodene også på ulike billmotorer. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Har hatt båten hos Marineperfomance 

Blitt fortalt at jeg bør bytte turbo.Det kan imdlertid hende at den vil fungere med en ny Vnt ventil

(turbo solenid valve)som regulerer turbotrykket.Jeg har ikke lyst til å bruke unødige penger,så jeg tenker

at jeg kanskje skal få bytte denne først.

Denne selges hos en del firma som leverer til bil. Bla. Autodoc etc til en mye lavere pris enn VP.

D3 er jo brukt i mange biler.Hvis det er samme art.nummer,så tenkte jeg kanskje å bestill der.

Noen tanker om dette ?Er litt i tvil hva jeg bør gjøre

 

Pål

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...