Jump to content

Anbefaling, service av Volvo Penta - Sverige? (Også opplag?)


Werlin

Recommended Posts

Havelle har en D2-55 som i alle de årene vi har eid henne har oppført seg helt perfekt. Ikke et feilslag, og starter på tiendelen. Men, det er dårlig å droppe vedlikehold til noe ryker. 
Rutinevedlikehold gjør jeg selv, men tenker at motoren kanskje kunne ha godt av en mer grundig overhaling. 
Har hørt at dette skal være vesentlig billigere å gjøre i Sverige enn i Norge, men usikker på om det fortsatt gjelder etter kronas krumspring?
Har dere erfaringer eller anbefaling med gode VP steder i Sverige?

Videre: Av flere grunner frister det i år å sette bort vedlikehold av båt. Så jeg kunne helst tenke meg å seile båten til et sted denne høsten, og få de til å ta opplag, bunnstoff og polish. Også dette har jeg hørt det er mer av, bedre og billigere i Sverige.

Noen som har erfaring eller anbefaling med dette?

Link to post
Share on other sites

Du setter bare båten i tollager, så er det greit. På den andre siden, Sverige har et pragmatisk forhold til det systemet, så lenge vi nordmenn sørger for aktivitet langs kysten. Det er like greit å kontakte det foretaket du velger å plassere båten hos. Jeg vil tro at foretak som f.eks. Vindövarvet kjenner regelverket og vet hvordan de skal forholde seg. 

Link to post
Share on other sites

Følger med interesse. Har en Yanmar 3gm30f fra 1996 med 2000 timer som begynner å bli moden for en liten overhaling. Litt mer enn oljesvetting nå. Ikke for å.kuppe tråden, men spennende å høre om noen har gode tips til verksteder mellom Gøteborg og Strømstad som har gode anbefalinger. 

Link to post
Share on other sites

For jobber over 6000 skr. Skal du egentlig i toll lager som seg selv koster rundt 6000 kr i følge ett verksted på svenskekysten jeg forhørte meg om en jobb i år. Men andre steder jeg forhørte meg nevnte ikke noe om dette, så er kanskje litt forskjellige hvor nøye de er. 

Dette var hvis båten var norsk registrert. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...