Hedwig Startet 28.Juni.2023 Del på Facebook Startet 28.Juni.2023 Havelle har en D2-55 som i alle de årene vi har eid henne har oppført seg helt perfekt. Ikke et feilslag, og starter på tiendelen. Men, det er dårlig å droppe vedlikehold til noe ryker. Rutinevedlikehold gjør jeg selv, men tenker at motoren kanskje kunne ha godt av en mer grundig overhaling. Har hørt at dette skal være vesentlig billigere å gjøre i Sverige enn i Norge, men usikker på om det fortsatt gjelder etter kronas krumspring? Har dere erfaringer eller anbefaling med gode VP steder i Sverige? Videre: Av flere grunner frister det i år å sette bort vedlikehold av båt. Så jeg kunne helst tenke meg å seile båten til et sted denne høsten, og få de til å ta opplag, bunnstoff og polish. Også dette har jeg hørt det er mer av, bedre og billigere i Sverige. Noen som har erfaring eller anbefaling med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Tror du fort kommer opp i et problem med tollreglene dersom du legger båten i opplag i Sverige. Er den diskusjon om dette i denne tråden Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hedwig Svart 29.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 Takker. Synes det høres rart ut at dette skal inntreffe ved så kort opphold i Sverige (blir neppe over 6 mnd). Skal kontakte både Toll og Tull for å høre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juni.2023 Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 Du setter bare båten i tollager, så er det greit. På den andre siden, Sverige har et pragmatisk forhold til det systemet, så lenge vi nordmenn sørger for aktivitet langs kysten. Det er like greit å kontakte det foretaket du velger å plassere båten hos. Jeg vil tro at foretak som f.eks. Vindövarvet kjenner regelverket og vet hvordan de skal forholde seg. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 29.Juni.2023 Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 Følger med interesse. Har en Yanmar 3gm30f fra 1996 med 2000 timer som begynner å bli moden for en liten overhaling. Litt mer enn oljesvetting nå. Ikke for å.kuppe tråden, men spennende å høre om noen har gode tips til verksteder mellom Gøteborg og Strømstad som har gode anbefalinger. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 29.Juni.2023 Del på Facebook Svart 29.Juni.2023 For jobber over 6000 skr. Skal du egentlig i toll lager som seg selv koster rundt 6000 kr i følge ett verksted på svenskekysten jeg forhørte meg om en jobb i år. Men andre steder jeg forhørte meg nevnte ikke noe om dette, så er kanskje litt forskjellige hvor nøye de er. Dette var hvis båten var norsk registrert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.