Jump to content

Anbefaling, service av Volvo Penta - Sverige? (Også opplag?)

Hedwig

Recommended Posts

Havelle har en D2-55 som i alle de årene vi har eid henne har oppført seg helt perfekt. Ikke et feilslag, og starter på tiendelen. Men, det er dårlig å droppe vedlikehold til noe ryker. 
Rutinevedlikehold gjør jeg selv, men tenker at motoren kanskje kunne ha godt av en mer grundig overhaling. 
Har hørt at dette skal være vesentlig billigere å gjøre i Sverige enn i Norge, men usikker på om det fortsatt gjelder etter kronas krumspring?
Har dere erfaringer eller anbefaling med gode VP steder i Sverige?

Videre: Av flere grunner frister det i år å sette bort vedlikehold av båt. Så jeg kunne helst tenke meg å seile båten til et sted denne høsten, og få de til å ta opplag, bunnstoff og polish. Også dette har jeg hørt det er mer av, bedre og billigere i Sverige.

Noen som har erfaring eller anbefaling med dette?

Du setter bare båten i tollager, så er det greit. På den andre siden, Sverige har et pragmatisk forhold til det systemet, så lenge vi nordmenn sørger for aktivitet langs kysten. Det er like greit å kontakte det foretaket du velger å plassere båten hos. Jeg vil tro at foretak som f.eks. Vindövarvet kjenner regelverket og vet hvordan de skal forholde seg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...