tor-bs Startet 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2023 Jeg skal skifte ut maskinskruene som fester overbygget til båten og kan da velge skruetype. Vanligvis foretrekker jeg torx, men lurer på om det på båter er å foretrekke skruer med rett spor slik at vann renner ut. Ellers kan man jo velge stjerne (Philips eller Pozidriv) eller sekskantskruer. Noen som har noen erfaringer som gjør at den ene formen er å foretrekke over den andre? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Du opplyser litt lite om båten din og hvordan dette blir seende ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tor-bs Svart 29.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Det er en Rana 530. Overbygget ligger på rekka og skrus fra toppen og festes med mutter under. Skruehodet vil være synlig langs kanten av overbygget. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2023 Dersom plassen og utseendet tillater: vanlig sekskanthode. Spesielt å foretrekke hvis du skal male over. Hvis utseende teller: rett spor med sporet pekende samme vei. Og polerte skruehoder. Det ville være mitt valg. Ellers torx. Krysspor og innv. sekskant er ut. Jeg blankpolerer alltid rustfrie skruer. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.