Jump to content

Er Evinrude 70hk 89-modell Autolube?

Woody_123

Recommended Posts

Hei, jeg og noen kompiser har en Skibsplast ht med en Evinrude 70hk 89-modell. Vi kjøpte den i fjor sommer og har kjørt den ett par ganger. Jeg har lest at den skal ha 2% olje i bensintanken, men ved å ha dette synes jeg at motoren ryker for mye, og med tanke på at den kortslutter mellom gira lurer jeg på om den blir for våt, og dermed får for mye olje. Dette fikk meg til å tenke på at den kanskje blander olje i bensinen selv med en separat oljetank på motoren, altså med Autolube. Har prøvd å finne ut om denne modellen har det, men har ikke funnet noe svar. Vet noen om dette, eller kan hjelpe meg med dette?

Heter vel VRO isåfall, hvilke årsmodeller det kom på er jeg usikker på. Jeg tror ikke disse hadde tank under dekselet, men heller en liten tank på 5/10L ish i båten. 

Men selv om det er en VRO, så er det mange som har koblet det ut så du bør sjekke at nivået i tanken (hvis du finner en) synker før du eventuelt slutter å blande olje i bensinen

Sturee skrev 17 minutter siden:

Heter vel VRO isåfall,

Onde tunger mener det står for "Very Rarely Oiled" og det er jo en grunn til at mange kobler dette ut og har 2% olje i bensinen...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...