lurvetass Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Middagstid og byssepiken har hatt en ny økt i byssa. Planen var å bruke kyllingpupper, men selv med flere dager igjen på dato og kald kjøleboks, gikk de rett i søpla. Den lukta fikk nakkehårene til å krølle seg, fysj og fysj. Da ble det indrefilet i stededet. Stekt som biffer, men skjært opp og lagt sammen med wok. Masse chilli, ingefær, hvitløk, bambusskudd, vannkastanjer, minimais og litt annet snadder. Spicy og godt med ris. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Bonus Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Blir jo sulten bare av å se på disse bildene. Lekkert! Lar det seg gjøre å leie denne byssepiken? Si et år eller to? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Feilpost. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Tar det som et kompliment @Bonus 😀 Men da hadde det blitt dårlig kosthold ombord i messa her. Har blitt mobbet etter en hentetur der vi gutta delte en boks spaghetti rimini forsterket med en pakke pølser. Greit nok å gafle i seg underveis, men langt unna byssepikens standard. Så jeg beholder henne selv. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden lurvetass skrev 10 minutter siden: Tar det som et kompliment @Bonus 😀 Men da hadde det blitt dårlig kosthold ombord i messa her. Har blitt mobbet etter en hentetur der vi gutta delte en boks spaghetti rimini forsterket med en pakke pølser. Greit nok å gafle i seg underveis, men langt unna byssepikens standard. Så jeg beholder henne selv. Godt valg @lurvetass! Og et riktig ett!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden lurvetass skrev 9 minutter siden: Tar det som et kompliment @Bonus Det var absolutt et kompliment ja. Spennende lesing og utrolig apetittvekkende bilder. Fortsett med det 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden En bitteliten avstikker på denne tråden blant matglade....vi seiler en del i Sverige og Danmark. Nå er kanskje ikke oppdrettslaks noe Byssepiken bruker, men hjemme i Norge synes vi at den som regel smaker bra med litt riktig tilbehør. I Sverige og Danmark derimot, får vi oppdrettslaks som smaker noe mellom ingenting og kjedelig, generisk fisk. Hver gang vi prøver. Noen andre som har opplevd det samme? Det står "Odlat i Norge", men jeg har mine tvil. Uforståelig at oppdrettsindustrien i så fall lar slike produkter fullstendig ødelegge renommeet til norsk laks. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Vi har sluttet med laks i Sverige av samme grunn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
abbor Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Basert på beskrivelsen av smaken kan en mistenke at det er østersjølaks. Jeg tok med en fisk hjem første gangen jeg fisket det, all fisk ble gjenutsatt på senere turer. Fisken var smakløs, det samme gjelder laksen fra Vänern. Det skyldes hva fisken spiser og det at den vokser svært fort. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 5 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Her er kapteinen glad i laks så byssepiken disker opp med det innimellom. Men vi handler den her hjemme så ingen erfaring fra se eller dk. Tror laksen vi får kjøpt her hjemme også stort sett er oppdrett. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 51 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 51 minutter siden Byssepiken snakket om fiskesuppe under frokosten. Og byssepikens fiskesuppe, er bedre enn det restauranter i hjemmeområdet, som får mye skryt lager. Hun bruker blåskjell kraft, og siden blåskjellvarselet her i Færder var grønt var det bare å ta seg en tur på brygga for en sjekk. Og der var det mye skjell. Så vidt jeg kunne se var det fire generasjoner. Noen få store skjell, mange på 3-cm, mange på ca 1 og en god del ny yngel. Dårlig bilde, men litt skrubbing og nok skjell til suppe for 2. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.