Jump to content

Byssepikens kulinariske fristelser

lurvetass

Recommended Posts

Inspirert av tråden ble det elggryte med krydrete båtpoter! Potetene delt opp og krydret av meg og tilberedt i airfryer.  Elggryten ble tilberedt av mannskapet som aldri fikk noen tur så den har jeg bare tint og varmet opp. Men den stod til terningkast 6! 😁😁😁

Så jeg kan ikke ta mye av æren! Men jordbæra til dessert har jeg kjøpt!!😄😄😄IMG_0099.jpeg.ba5188eba98aabf4e2a4d080f81bd8f4.jpeg

IMG_0100.jpeg.5aab8d075561b6055eb0301e1575e897.jpeg

Ikke i nærheten av byssepikens innsats om bord hos dere @lurvetass, men godt var det!!😊

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Chilli Solbris skrev 36 minutter siden:

Inspirert av tråden ble det elggryte med krydrete båtpoter! Potetene delt opp og krydret av meg og tilberedt i airfryer.  Elggryten ble tilberedt av mannskapet som aldri fikk noen tur så den har jeg bare tint og varmet opp. Men den stod til terningkast 6! 😁😁😁

Så jeg kan ikke ta mye av æren! Men jordbæra til dessert har jeg kjøpt!!😄😄😄IMG_0099.jpeg.ba5188eba98aabf4e2a4d080f81bd8f4.jpeg

IMG_0100.jpeg.5aab8d075561b6055eb0301e1575e897.jpegIkke i nærheten av byssepikens innsats om bord hos dere @lurvetass, men godt var det!!😊

Men at det er godt er jo det viktigste og elggryte er toppmat 👍

Hilsen

Lurvetass

Gullfisk skrev 1 time siden:

Fantastisk ståpåvilje både på skipper og hjelpere. Synes det står respekt av at du deler både opp og nedturer underveis, og tar deg tid til å dokumentere. Får som regel aldri tid til å ta noe bilder mens jeg holder på, og hvertfall ikke når ting går dritt🤪. Håper hukomelsen er passe dårlig, så når luka i dørken er lukket og en kald en åpnet på flybridge i solen, så forsvinner den mørke delen av det raskt🍻😂
Husk du har en faktura til meg når du får tid👍

Tusen takk for gode ord @Gullfisk! Jeg får gode mentale løft av tilbakemeldingene og ikke minst gode hjelpere!! 😄 Det med fakturaen hadde jeg helt glemt!😂😂

Hvor i verden er dere nå?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Fiskesuppe med blåskjell, og da særlig basert på blåskjellkraft, er en av favorittene! Skulle gjerne vært der og prøvesmakt den suppa 😄 (Ps, synes ærlig talt ikke fiskesuppa fra Skogen var noe å henge opp på juletreet).

Og mens dere har koset dere med biff, fiskesuppe og what not, har jeg stått i garasjen og tilpasset deler til montering av ankervinsj. Vi venter med båttur til godværet kommer 😅

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...