Jump to content

Byssepikens kulinariske fristelser


lurvetass

Recommended Posts

God helg fra hjemmehavna.

Byssepiken lager fantastisk mat i byssa igjen. Så derfor blir det et lite matprat innlegg her igjen selv om vi egentlig ikke har ferie nå. 

Kyllingpupper fylt med ost og krydder, surret med bacon. Stekt med kantarell vi plukket på turen forrige uke surret sammen med litt fløte og ris og en salat til. Ren og skjær matlykke 😀20240720_202630.jpg.41941af28498199e8d0e95e5e89416f4.jpg

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Dette er hva min byssepike vartet opp med til lunsj i dag: To knekkebrød med gulost, uten smør. 
 

IMG_6527.jpeg.5536be1d81ebd52f1b03a51852f5c1f7.jpeg
 

Skjønner dere hvorfor kidnapping ikke virker så fjernt for meg… 😂😂

 

Når sant skal sies så var dette en bevisst kjapp og enkel matbit, bare for å døyve den verste sulten før vi skulle ut og spise hele familien. Så jeg hadde godkjent det på forhånd. Kona er ikke SÅ ille med maten!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Litt stusslig som lunch @Popeye70, men som oppvarming til fin mat ute var det jo helt greit.

 

Men kanskje du skulle sende byssepiken din på kurs? Eller som jeg gå sjøl?

Jeg var på 3 dagers kurs her: https://kulinariskakademi.no/kursoversikt/?_gl=1*5h67tf*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwqf20BhBwEiwAt7dtdd2q6gpcRLe2UmIMjXQcjRvafKYa3ceSTJXyh5mMTogFEc7PjIFO2BoC1fUQAvD_BwE

 

Var både lærerikt og gøy. Også serverte vi oss sjøl og spiste det gode vi hadde laget, kan anbefales.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Litt krise i byssa. Wallasen sliter og topplata har sprukket. Fått tak i en brukt med ny platetopp, men det ryker under den. Var feilmontert brenner og puttet inn en ekstra kobberring for å få den tett, men det har ikke fungert. Så nå har jeg brukt temp føler fra vår gamle og satt sammen riktig. Men likevel kommer det bittelitt røyk under. 

Får jeg ikke fiksa den blir det dårlig med aktivitet i byssa.

20240723_100125.jpg.511296ca5783a7da5e1bdc733263d5b0.jpg20240723_091215.jpg.fd43c4b8d364426f5bb76d91318b9312.jpg

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...