Chilli Solbris Svart 21.Juni Link til dette innlegget Svart 21.Juni Blir sulten som vanlig!😁😁 Og jeg står i maskinrommet og skrur! Pumpa skal ut for tredje gang! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 21.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni Da ble det middag her og nå måtte kapteinen delta i matlaginga. Grillen måtte hentes opp av kjelleren ved siden av den grønne svensken. Gassboks monteres og webern ble fyrt opp. Imens laget byssepiken salat og hadde tilogmed fetaost med. Poteter ble kokt møre, delt terninger og pakket med urter og kryddersmør i foliepakker. Blir utrolig godt etter å ha godgjort seg en liten stund. Kotelettene og et par røslige chapignoner ble marinert og overlatt til kapteinen for grilling. Utfordringen et å få de godt grillet med stekeskorpe på utsiden og akkurat såvidt ferdige så de nesten er litt rosa inni. Ble klaff denne gangen og hele mannskapet var enige om at maten var god. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juni Link til dette innlegget Svart 21.Juni Sukk🥹🥹🥹 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart Lørdag 17:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:24 Da er vi på tur igjen. Middagen ble fortært til live musikk av Odd Nordstoga som forbereder natt/morgen konsert. Vinden har vært oppe i hvertfall 18 m/s så her blir vi til det løyer. Byssepiken er I storform og serverte hjortemedaljonger med soppsaus, brokkoli og poteter. Perfekt stekt og nesten rå i midten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 18:38 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:38 Noen ganger oppleves denne tråden som ren tortur!😜🤪🍖🍗🥩🍔 Men den gjør seg definitivt som matinspirasjon!!!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Båtens Verden Svart Lørdag 19:59 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:59 Sykt mye god mat her Alt fra Kyllingpupper til blåskjell Vi har samlet noen av våre tips til matretter man kan lage på båttur hvis noen vil se: https://b-v.no/kategorier/mat på tur?p=1 Følger! Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart Søndag 06:56 Link til dette innlegget Svart Søndag 06:56 Er imponert over hva som lages på et Wallas apparat. Hadde det i en tidligere båt, men skiftet til gass så snart jeg kunne. Syntes det gikk forferdelig tregt dette Wallasgreiene Nå har vi tre bluss og steikovn, og henter absolutt inspirasjon i denne tråden. Grillen blir brukt flittig til kjøtt, men steikovnen får kjørt seg på tilbehør. Er helt topp å nyte god mat ombord, og kjekt å se slike tråder som dette. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
lurvetass Svart Søndag 12:44 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 12:44 Artig at folk slenger seg litt med i tråden. Nå er dagens lunch fortært så er på tide med en ny oppdatering. Kan nevne gårsdagens som jeg ikke la ut noe om siden den nesten var juks. Det var hjemmelaget kyllingsuppe vi hadde med ferdig. Dagens lunch var lun leverpostei med bacon, sopp, stekte eppleskiver, salat og tomat. Brødet er hjemmebakt grovbrød med rug, havre og gresskar og solsikkekjerner, ristet lett i panne. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart Søndag 17:21 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 17:21 Middag, og etter kraftkosten til lunch hadde byssepiken lettere mat til middag. En båtvariant av sashimi med laks og scampi, ris, soyasaus, wasabi, syltet ingefær og mango med finhakket chilli. Veldig godt. Nå er det også sånn at byssepiken ikke liker brus. Men det gjelder ikke fransk brus som er naturlig gjæret. Så derfor ble det franske bobler til maten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 17:59 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:59 Har sagt det før! Bon apetite! Og flotte bilder av nydelige måltider! Og litt tortur!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart Søndag 18:44 Link til dette innlegget Svart Søndag 18:44 lurvetass skrev 1 time siden: Middag, og etter kraftkosten til lunch hadde byssepiken lettere mat til middag. En båtvariant av sashimi med laks og scampi, ris, soyasaus, wasabi, syltet ingefær og mango med finhakket chilli. Ser greit ut. Vi pleier også å gjøre det litt enkelt når vi er i båten 😅🤣 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Båtens Verden Svart Mandag 07:03 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:03 Amfea skrev On 29.6.2025 at 8.56: Grillen blir brukt flittig til kjøtt Hvilken grill er du mest fornøyd med? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart Mandag 17:40 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 17:40 Dagens lunch. Byssepiken laget potetsalat med lune poteter og egen dressing med rømme og hjemmelaget majones. En varmrøkt makrell fra Skogen ble pakket i folie og lunet i panna. Så pent lagt på asjetter med litt grøntfor til. Smakfult og godt og litt enkelt som @Komodo sier 😀 Kveldens middag ble inntatt på svaberget. Godt med en burger på grillen innimellom. Burger ser fin ut helt til første bit er tatt. Etter det tyter dressing, agurk, løk, tomat ost og salat ut til alle kanter. Og jo mer godt som lagt på jo verre blir det. Grillen er en liten weber gassgrill. Den funker greit og blir varm som den skal, men ingen har tenkt på hvordan få den ren inni etterpå. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart Mandag 18:47 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:47 Ser like bra ut som alltid dette @lurvetass. Kjenner igjen det der med griller. Kan det være slik at de bare bør stå på en stund etter at maten er ferdig og brenne opp fett og rester, og så kan de børstes noenlunde "greie" etterpå? Jeg kjenner ikke til noen bedre oppskrift, så jeg pleier å gjøre det med Magma grillen i båten. Har gjort det samme med den her hjemme, som er en litt større modell Weber, og den er over 20 år gammel, type Genesis Silver. Fikk akkurat tak i nye grillrister til den og et nytt trekk. Hun på Weber var litt imponert over at den hadde holdt så lenge. Det er jeg også egentlig, men den har alltid stått under tak ute på vinteren. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart Mandag 19:41 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 19:41 Vi lar også grillen brenne litt på full varme for å brenne rista så rein som mulig. Så kan det som er forkullet børstes av. Men det drypper fett nedi grillen fra mat og det må fjernes manuelt. Ellers begynner det å dryppe under og i verste fall kan det ta fyr når rista skal brennes rein. Det skjedde oss en gang og var ikke hyggelig. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Lunchen I dag var enkel og god. Fiskekaker fra Skogen med ristet brød og godt tilbehør. Og plutselig er noe enkelt rene luksusen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Kveldens middag ble en skikkelig overraskelse og byssepiken utvider stadig repertoaret på wallasen. Nachos ble kjempegodt. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.