Konas båt Startet 2.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2023 Skal montere nye skroggjennomføringer i bronse. Er det best å kappe til slik at ventilen kommer så nærme skroget som mulig, eller beholde heile gjengelengden på gjennomføringen? Skal bruke Simson Bostik på gjennomføring og Loctite 577 på gjengene. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2023 Hvis du kapper lengden på gjengene så får du i alle fall mindre moment på gjennomføringen derom du dunker borti den med noe tungt. Ellers betyr det vel lite. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hansa82 Svart 3.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2023 Når jeg har byttet, så har jeg prøvemontert og kappet av om det er mye gjenger til overs. Bare fordeler med det! Tar mindre plass i båten og som nevnt over, mindre sjanse for å knekke gjennomføringen. Også er det greit å fintilpasse lengde på gjennomføringen, så ventil får rett plassering når den er helt innskrudd. Jeg gir tommel opp for 577 på gjengene! God erfaring med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.