sjøge69 Startet 2.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2023 Heihei! Kan ingenting om gummibåt, er denne noe tess? Jolla er tiltenkt å slepes etter seilbåt/kose seg på dekk. Skal bort å titte i morgen. Lenke her: https://www.finn.no/309394658 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2023 Ser jo hel og grei ut på bildene i alle fall. Tar du med deg en spraykanne med zalovann kan du dusje lett over ventiler og sømmer for å sjekke for lekkasje. Bobler det er det lekkasje (du må selvsagt spørre selger om det er greit før du begynner å sprute zalovann på). Motoren er i utgangspunktet god motor, så lenge den blir vedlikeholdt. Husker ikke hvor mye totaktsolje den skal ha i bensinen, enten 1% eller 2%, men det står sannsynligvis på motoren der du plugger i bensinslangen. Når det gjelder hva selger skriver «Starter og kjøler bra, men trenger nok en liten justering for optimal ganger (forgasser)» er dette noe som enten kan være enkelt å fikse, eller bli et stadig tilbakevendende problem om du ikke får skikkelig orden på den. Her ville jeg ha spurt selger i detalj hva symptomene er, og helst prøve en runde selv også. Rens av forgasser er i utgangspunktet ikke rakettforskning, men spørsmålet er jo gjerne hvorfor selger ikke har tatt tak i dette problemet selv, før et eventuelt salg. Det er jo bare behov for en liten justering, i følge selger. Her har du eventuelt prutningsmonn, så lenge du vet om du har kompetanse til å få stell på motoren selv eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 2.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2023 Hvor gammel er båten? Gummilista er gul og svetter - ikke et bra tegn. Tipper båten har ligget i tre år utildekket. Selger har antageligvis ikke smurt inn pontongene med beskyttende voks heller. Gummibåt er ferskvare. Begynner sømmer og/eller limte detaljer å vise antydning til å "gå opp i liminga", styr unna. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Båten er fra 2012 og motor var litt skrall, tror jeg styrer unna for nå. Takk for svar :) mulig jeg tar en ny vurdering og pruter bittelitt om båten ikke blir solgt de første ukene! Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Skal du ha en brukt gummibåt så anbefaler jeg å søke etter Hypalon eller Neopren. PVC er ikke gummi. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 5.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2023 Takk ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.