Jump to content

Hvilke data kan en finne ved hjelp av seilnummer, og hvor?

Bekkenøff

Recommended Posts

Har kjøpt en eldre seilbåt av typen Skipjack 22. Den har seilnummer Nor 4025, og det kunne vært interessant å funnet ut hva som er registrert på båten. Selger hadde kun hatt båten et lite år, og hadde ikke kjennskap til historikk, eksakt alder osv.

Har søkt i trådene her på seilnummer og lest meg opp på feilparkerte båter i Grimstad og KNS joller, men ikke funnet en fungerende link eller register hvor jeg har kunnet søke. Har og registrert bruker i Norges seilforbund, uten at dette hjalp meg videre inn i databasen, Dos eller Windows.

Noen som har tilgang til denne databasen som kunne hjulpet en nysgjerrig båteier?

Seilbummerer alene gir ikke nødvendigvis så mye informasjon om båten, men utover det Norges Seilforbund muligens har registrert så kan du kanskje finne info om tidligere regattadeltagelse. I så fall er det kanskje registrert noe båtdata på resultatlistene (eier, handicap osv).

Merk at det er en liten sjanse for at nummeret i seilet egentlig er fra en annen båt, hvis seilet er kjøpt brukt. Det er veldig sjelden man gidder å endre seilnummeret ved bruktkjøp av seil, med mindre man seiler regatta og er avhengig av korrekt nummer for å konkurrere.

Uansett - lykke til med info-jakten!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...