Jump to content

Dieselpriser i Sverige

Popeye70

Recommended Posts

Ligger i Fjällbacka, og må fylle noen liter diesel før vi returner til gamlelandet. Sjekket prisen på pumpa da vi gik kveldstur forbi, og holdt på å gå på ryggen. De tar 30,- pr liter diesel, så det blir bare å fylle nok til å komme seg til første norske pumpe med noen få liter i reserve.

Er 30,- pr liter diesel representativt for prisnivået generelt i Sverige, eller er det bare i Fjällbacka de raner båtfolk?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Dette er drivstoffprisene her på Källö Knippla. Kystbevakningen har forresten intensivert jakten på fritidsbåter som fyller grønt i disse dager. Jeg er glad jeg har store dieseltanker i Trudelutt. Det rekker tur/retur Son-Göteborg.

drivstoffKnippl_2023.jpg.8a576447a9bb124924b2429bab1cfa29.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Gullfisk skrev On 8.7.2023 at 12.20:

Kjører du bare motor? Kan ikke være mange literne du trenger før du er i Norge igjen. 2-3 l/t -10-15liter, har du så tom tank?

Vis hele sitatet  

Det er meldt litt lite vind i dag og i morgen, og vi skal over fra Fjällbacka mot Stavern. Greit å ha nok til å komme fram og noen liter til for sikkerhets skyld. Men vi fylte ikke mer enn vi måtte.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Prisene fra Källö-Knippla er nok mer representative enn Fjällbacka, der det meste er dyrt.

Bor i Göteborg, men topper alltid opp når jeg er vest for grensen, så lenge en har norsk båt og / eller en kvittering på fylling i Norge er dette med grønn diesel intet problem i Sverige.

Mine svenske båtvenner setter forøvrig stor pris på noen Norske kvitteringer :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...