Popeye70 Startet 7.Juli.2023 Del på Facebook Startet 7.Juli.2023 Ligger i Fjällbacka, og må fylle noen liter diesel før vi returner til gamlelandet. Sjekket prisen på pumpa da vi gik kveldstur forbi, og holdt på å gå på ryggen. De tar 30,- pr liter diesel, så det blir bare å fylle nok til å komme seg til første norske pumpe med noen få liter i reserve. Er 30,- pr liter diesel representativt for prisnivået generelt i Sverige, eller er det bare i Fjällbacka de raner båtfolk? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Okkaby Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Dette kan da for faen ikke være rett. da burde jo ingen svenske ha råd å kjøre båt lengre. Er jo dobbelt av prisen vi betaler i Ryfylke. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Gullfisk Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Jeg fyllte grønn diesel uten RME i Mølløsund til ca 19kr literen. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 7.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Her er skiltet på pumpa i Fjällbacka: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gullfisk Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Kanskje havstensund er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Må jo være komplett skutt i toppen. Faen så glad jeg ikke skal med båt til sverige. kan jo ikke være interesserte i båtfolk disse idioter. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
baatsman Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Jeg betaler 9 kr. Krav NiS/NOR reg og over 12 m lengde og 4 m bredde. Du sender inn papirer på forhånd. Ekte grøn diesel uten tilsetting Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars Hansen Svart 7.Juli.2023 Del på Facebook Svart 7.Juli.2023 Ikke lange seilturen fra Fjällbacka til Utgårdskilen som har ok pris... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Dette er drivstoffprisene her på Källö Knippla. Kystbevakningen har forresten intensivert jakten på fritidsbåter som fyller grønt i disse dager. Jeg er glad jeg har store dieseltanker i Trudelutt. Det rekker tur/retur Son-Göteborg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gerhard Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Svenskene skal ha kontroll i sommer: 10 000.- for å bruke farget diesel. Men hva med oss som kommer med norsk faget diesel? Kan man se forskjell? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Er det andre steder å fylle i Fjällbacka enn hos fiskehandleren (Marinservice)? Er det ikke en egen marina noe sted? En så stor havn (også med fiskebåter) burde jo ha egen marina…? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Lars H. skrev for 2 timer siden: Dette er drivstoffprisene her på Källö Knippla. Kystbevakningen har forresten intensivert jakten på fritidsbåter som fyller grønt i disse dager. Jeg er glad jeg har store dieseltanker i Trudelutt. Det rekker tur/retur Son-Göteborg. Er ikke dieselen i Son grønn? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Jo, det er vel stort sett bare grønn hjemme. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
baatsman Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Fritidsbåter som er over 12 meter lange og bredere enn 4 meter har også rett til å bruke lavbeskattet drivstoff, men hvis det brukes til privat bruk, må det erklæres og betales (Kilde: Den svenske kystvakta) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gullfisk Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Popeye70 skrev for 4 timer siden: Er det andre steder å fylle i Fjällbacka enn hos fiskehandleren (Marinservice)? Er det ikke en egen marina noe sted? En så stor havn (også med fiskebåter) burde jo ha egen marina…? Kjører du bare motor? Kan ikke være mange literne du trenger før du er i Norge igjen. 2-3 l/t -10-15liter, har du så tom tank? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Gullfisk skrev for 2 timer siden: Kjører du bare motor? Kan ikke være mange literne du trenger før du er i Norge igjen. 2-3 l/t -10-15liter, har du så tom tank? Det er meldt litt lite vind i dag og i morgen, og vi skal over fra Fjällbacka mot Stavern. Greit å ha nok til å komme fram og noen liter til for sikkerhets skyld. Men vi fylte ikke mer enn vi måtte. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gullfisk Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Ja litt dårlig med fyllemuligheter tvers over der. Flere muligheter hvis du skulle mot Hvaler igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Gullfisk skrev 1 time siden: Ja litt dårlig med fyllemuligheter tvers over der. Flere muligheter hvis du skulle mot Hvaler igjen. Ursholmene nå, og så videre retning Stavern i morgen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 8.Juli.2023 Del på Facebook Svart 8.Juli.2023 Det var visst diesel til 19.90 i Nynäshamn, så der må nok jeg fylle litt på veien tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Lykke R Svart 9.Juli.2023 Del på Facebook Svart 9.Juli.2023 Prisene fra Källö-Knippla er nok mer representative enn Fjällbacka, der det meste er dyrt. Bor i Göteborg, men topper alltid opp når jeg er vest for grensen, så lenge en har norsk båt og / eller en kvittering på fylling i Norge er dette med grønn diesel intet problem i Sverige. Mine svenske båtvenner setter forøvrig stor pris på noen Norske kvitteringer :-) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 9.Juli.2023 Del på Facebook Svart 9.Juli.2023 Jeg fylte grønn diesel uten RME i fiskehavna i Lysekil nå. 16.90 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.