Jump to content

Dieselpriser i Sverige

Popeye70

Recommended Posts

Ligger i Fjällbacka, og må fylle noen liter diesel før vi returner til gamlelandet. Sjekket prisen på pumpa da vi gik kveldstur forbi, og holdt på å gå på ryggen. De tar 30,- pr liter diesel, så det blir bare å fylle nok til å komme seg til første norske pumpe med noen få liter i reserve.

Er 30,- pr liter diesel representativt for prisnivået generelt i Sverige, eller er det bare i Fjällbacka de raner båtfolk?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Dette er drivstoffprisene her på Källö Knippla. Kystbevakningen har forresten intensivert jakten på fritidsbåter som fyller grønt i disse dager. Jeg er glad jeg har store dieseltanker i Trudelutt. Det rekker tur/retur Son-Göteborg.

drivstoffKnippl_2023.jpg.8a576447a9bb124924b2429bab1cfa29.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Dette er drivstoffprisene her på Källö Knippla. Kystbevakningen har forresten intensivert jakten på fritidsbåter som fyller grønt i disse dager. Jeg er glad jeg har store dieseltanker i Trudelutt. Det rekker tur/retur Son-Göteborg.

drivstoffKnippl_2023.jpg.8a576447a9bb124924b2429bab1cfa29.jpg

Er ikke dieselen i Son grønn? 

Popeye70 skrev for 4 timer siden:

Er det andre steder å fylle i Fjällbacka enn hos fiskehandleren (Marinservice)? Er det ikke en egen marina noe sted? En så stor havn (også med fiskebåter) burde jo ha egen marina…?

Kjører du bare motor? Kan ikke være mange literne du trenger før du er i Norge igjen. 2-3 l/t -10-15liter, har du så tom tank?

Gullfisk skrev for 2 timer siden:

Kjører du bare motor? Kan ikke være mange literne du trenger før du er i Norge igjen. 2-3 l/t -10-15liter, har du så tom tank?

Det er meldt litt lite vind i dag og i morgen, og vi skal over fra Fjällbacka mot Stavern. Greit å ha nok til å komme fram og noen liter til for sikkerhets skyld. Men vi fylte ikke mer enn vi måtte.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Prisene fra Källö-Knippla er nok mer representative enn Fjällbacka, der det meste er dyrt.

Bor i Göteborg, men topper alltid opp når jeg er vest for grensen, så lenge en har norsk båt og / eller en kvittering på fylling i Norge er dette med grønn diesel intet problem i Sverige.

Mine svenske båtvenner setter forøvrig stor pris på noen Norske kvitteringer :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...