Jump to content

Alvorlige feil i sjøkartene til Skippo (Gule sider)


Ttor

Recommended Posts

Roger jo skrev 3 minutter siden:

Det naturlige er vel å seile i leia mellom lykta og fyret.

Ja, men hvis det er trafikk av større fartøy, så kan det være naturlig å velge det nordre løpet. Når de først har merket luftspennet som går over broen (noe som er til svært liten nytte), så burde de merket nordre bro og løp også. Det er jo flere steder det er merket flere løp, for eksempel i Måløy.

Link to post
  • 2 måneder senere...
Sitat

noreply@kartverket.no

 
   
Vi har behandlet din innmelding til Rett i kartet med referanse 'Ognasundet, feilplassert luftspenn og dårlig markering av bro'.

Takk for din melding via Rett i Sjøkartet. Vi har rettet opp traseen på luftspennet og fått sjekket opp friseilingshøyder på luftspenn og bru.
Merk at ikke all
informasjon nødvendigvis blir publisert som kartrettinger i Efs, eller presenteres i kartet. Dette blir
vurdert på grunnlag av målestokk, lesbarhet og hvor navigasjonskritisk det er. Kontakt oss gjerne på
telefon 32 11 80 00 hvis du har spørsmål om saksbehandlingen. Ha Id-nummeret klart.

Takk nok en gang for ditt bidrag!

Vennlig hilsen
Kartverket

 

Link to post
Roger jo skrev 9 minutter siden:

Hvilken kart er det?

her er hvor ofte de oppdaterer

https://www.kartverket.no/til-sjos/kart/sjokart-til-kartplottere/

 

I Skippo, som er online/Web. 

Skal følge med litt fremover, både der og i kartplotteren, selv om jeg nok neppe kommer til å gjøre den tabben igjen. En av merkene under den bruen der er tross alt mine....

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...