MarexSuncab_FD Startet 10.Juli.2023 Del på Facebook Startet 10.Juli.2023 Hei, Har en Jula manuell lensepumpe i dag som jeg vil bytte til elektrisk. Kan ikke bytte ut slangene i båten, de ligger for vanskelig til. Den manuelle lensepumpe har 34.5mm slange, men den elektriske kommer kun som 3/4". Finner ingen overganger som passer. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Juli.2023 Del på Facebook Svart 10.Juli.2023 Burde være fullt mulig å skru sammen av fittings i messing, rustfritt eller plast. 1" BSP med slangenippel passer på slange som er 34 innvendig. 1" muffe med 19mm nippel i andre enden, evt en reduksjon fra 1" til 3/4". Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
MarexSuncab_FD Svart 10.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2023 1" slangenippel blir vel bare 25,4mm og ikke 34.5? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Juli.2023 Del på Facebook Svart 10.Juli.2023 Nei. 1" BSP (rørgjenger) er 33,3mm utvendig. Og man får slangenippel i ulik diameter med 1" gjenger. Se her, her har du 1" BSP nippel som er 25 eller 32 på slangenippelen. https://www.maritim.no/slangekopling-messing Når det er sagt så ville jeg nok sveiset meg en overgang. Billigere og lettere. Men det er jo mange veier til Rom Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.