Jump to content

Solas Amita 3 propell tar i girhuset på Yamaha 55

Antidiesel

Recommended Posts

Mottok i dag Solas Amita 3 bestilt spesifikt til Yamaha 55 . 

Når propell tres på akslingen tar den i girhuset slik at den går tregt / ikke går rundt . 

Ser hub i solas er langt dypere inn sett fra baksiden. Ca 23mm , mot Yamaha propell ca 7mm . 

Noen med erfaringer på dette ? Tips ?  Delenummer 3311-110-17 skal riktignok passe Yama og Honda ser jeg . Men ?

Yamaha 55 b.- 96 ( 13 splines) ( g hub ? ) 

Benetau skrev for 2 timer siden:

Løst ?

Kanskje en ide å skrive hvordan du løste dette slik at andre kan ha nytte av denne tråden, selv om det vel er lite sannsynlig ar de som leter etter tråder om propell finner denne tråden som ikke har propell i hverken overskrift eller i første avsnitt i teksten.

Ordet Solas gjorde imidlertid ar jeg antok tråden handlet om propell. .en det er bare fordi jeg tilfeldigvis kjøpte en Solas propell til min Suzuki DT30 for 4 år siden.

Feil/manglende thrustskive..?

.. slett ikke uvanlig at denne henger fast i den gamle propellen man tar av

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev for 8 timer siden:

Feil/manglende thrustskive..?

.. slett ikke uvanlig at denne henger fast i den gamle propellen man tar av

Korrekt ? står bom fast i original propellen, ser ut som en del av hub . Rookie mistake 

19 fot skrev for 9 timer siden:

Kanskje en ide å skrive hvordan du løste dette slik at andre kan ha nytte av denne tråden, selv om det vel er lite sannsynlig ar de som leter etter tråder om propell finner denne tråden som ikke har propell i hverken overskrift eller i første avsnitt i teksten.

Ordet Solas gjorde imidlertid ar jeg antok tråden handlet om propell. .en det er bare fordi jeg tilfeldigvis kjøpte en Solas propell til min Suzuki DT30 for 4 år siden.

Litt usikker på hva du mener jeg har gjort feil . det står iaf propell i oversikten på min visning av tråden. I tillegg til at det er "lagt under" propell/aksling. 

Beklager eventuelle feil , skal ikke gjenta seg. 

Benetau skrev for 2 timer siden:

Korrekt ? står bom fast i original propellen, ser ut som en del av hub . Rookie mistake 

sikkert ikke bare rookier som har brent seg der.    Og ikke bare bare å få løs når den har stått der noen år :sweat:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Screenshot_20230711_230835_SamsungInternet.jpg.f2e876170c29be0abd7d7ae6a8f2254c.jpg

Benetau skrev for 12 timer siden:
19 fot skrev for 21 timer siden:

Litt usikker på hva du mener jeg har gjort feil . det står iaf propell i oversikten på min visning av tråden. I tillegg til at det er "lagt under" propell/aksling. 

Beklager eventuelle feil , skal ikke gjenta seg. 

Da jeg leste denne og kommenterte var hvertfall ikke ordet propell med i overskriften. Ser det er med nå og det er jo bra, men vet ikke om det er du eller evt en moderator som har tatt med propell etter jeg skrev at det manglet.

Kikket i loggen og der stod det noen nettsider jeg hadde vært inne på, se bilde. Legg merke til den midterste av de 5, det er denne tråden, men uten propell i overskriften.

19 fot skrev 33 minutter siden:

Da jeg leste denne og kommenterte var hvertfall ikke ordet propell med i overskriften. Ser det er med nå og det er jo bra, men vet ikke om det er du eller evt en moderator som har tatt med propell etter jeg skrev at det manglet.

Tråder har tendens til å spore av og løsningen forsvinner i snakk om helt andre uvesentlige greier. Standard forum.     

For meg ser innlegget ut som da jeg skrev det. . tom. med skrivefeil i oversikten etc.   Trist å høre at tråden ikke passer retningslinjene.  Saken er løst og det var som sagt en skikkelig Rookie feil av meg , som Ivar skjønte fort :)  

tråd kan avsluttes nå :) 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...