Antidiesel Startet 10.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2023 Mottok i dag Solas Amita 3 bestilt spesifikt til Yamaha 55 . Når propell tres på akslingen tar den i girhuset slik at den går tregt / ikke går rundt . Ser hub i solas er langt dypere inn sett fra baksiden. Ca 23mm , mot Yamaha propell ca 7mm . Noen med erfaringer på dette ? Tips ? Delenummer 3311-110-17 skal riktignok passe Yama og Honda ser jeg . Men ? Yamaha 55 b.- 96 ( 13 splines) ( g hub ? ) Link to post
Antidiesel Svart 10.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2023 Løst ? Link to post
19 fot Svart 10.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2023 Benetau skrev for 2 timer siden: Løst ? Kanskje en ide å skrive hvordan du løste dette slik at andre kan ha nytte av denne tråden, selv om det vel er lite sannsynlig ar de som leter etter tråder om propell finner denne tråden som ikke har propell i hverken overskrift eller i første avsnitt i teksten. Ordet Solas gjorde imidlertid ar jeg antok tråden handlet om propell. .en det er bare fordi jeg tilfeldigvis kjøpte en Solas propell til min Suzuki DT30 for 4 år siden. Link to post
ivar Svart 10.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2023 Feil/manglende thrustskive..? .. slett ikke uvanlig at denne henger fast i den gamle propellen man tar av Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Roger jo Svart 11.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 Benetau skrev for 13 timer siden: Når propell tres på akslingen tar den i girhuset slik at den går tregt / ikke går rundt . Hva var løsningen? Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Antidiesel Svart 11.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 ivar skrev for 8 timer siden: Feil/manglende thrustskive..? .. slett ikke uvanlig at denne henger fast i den gamle propellen man tar av Korrekt ? står bom fast i original propellen, ser ut som en del av hub . Rookie mistake Link to post
Antidiesel Svart 11.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 19 fot skrev for 9 timer siden: Kanskje en ide å skrive hvordan du løste dette slik at andre kan ha nytte av denne tråden, selv om det vel er lite sannsynlig ar de som leter etter tråder om propell finner denne tråden som ikke har propell i hverken overskrift eller i første avsnitt i teksten. Ordet Solas gjorde imidlertid ar jeg antok tråden handlet om propell. .en det er bare fordi jeg tilfeldigvis kjøpte en Solas propell til min Suzuki DT30 for 4 år siden. Litt usikker på hva du mener jeg har gjort feil . det står iaf propell i oversikten på min visning av tråden. I tillegg til at det er "lagt under" propell/aksling. Beklager eventuelle feil , skal ikke gjenta seg. Link to post
ivar Svart 11.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 Benetau skrev for 2 timer siden: Korrekt ? står bom fast i original propellen, ser ut som en del av hub . Rookie mistake sikkert ikke bare rookier som har brent seg der. Og ikke bare bare å få løs når den har stått der noen år Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
19 fot Svart 11.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 Benetau skrev for 12 timer siden: 19 fot skrev for 21 timer siden: Kanskje en ide å skrive hvordan du løste dette slik at andre kan ha nytte av denne tråden, selv om det vel er lite sannsynlig ar de som leter etter tråder om propell finner denne tråden som ikke har propell i hverken overskrift eller i første avsnitt i teksten. Ordet Solas gjorde imidlertid ar jeg antok tråden handlet om propell. .en det er bare fordi jeg tilfeldigvis kjøpte en Solas propell til min Suzuki DT30 for 4 år siden. Litt usikker på hva du mener jeg har gjort feil . det står iaf propell i oversikten på min visning av tråden. I tillegg til at det er "lagt under" propell/aksling. Beklager eventuelle feil , skal ikke gjenta seg. Da jeg leste denne og kommenterte var hvertfall ikke ordet propell med i overskriften. Ser det er med nå og det er jo bra, men vet ikke om det er du eller evt en moderator som har tatt med propell etter jeg skrev at det manglet. Kikket i loggen og der stod det noen nettsider jeg hadde vært inne på, se bilde. Legg merke til den midterste av de 5, det er denne tråden, men uten propell i overskriften. Link to post
Antidiesel Svart 11.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2023 19 fot skrev 33 minutter siden: Da jeg leste denne og kommenterte var hvertfall ikke ordet propell med i overskriften. Ser det er med nå og det er jo bra, men vet ikke om det er du eller evt en moderator som har tatt med propell etter jeg skrev at det manglet. Tråder har tendens til å spore av og løsningen forsvinner i snakk om helt andre uvesentlige greier. Standard forum. For meg ser innlegget ut som da jeg skrev det. . tom. med skrivefeil i oversikten etc. Trist å høre at tråden ikke passer retningslinjene. Saken er løst og det var som sagt en skikkelig Rookie feil av meg , som Ivar skjønte fort :) tråd kan avsluttes nå :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn