Jump to content

Hvor langt ut av Oslo må jeg for å få en båtplass...


Rastløs

Recommended Posts

til under 12.000 ?

 

Det er slitsomt å ha to båter( - litt gøy også ). Kostandene ved å ha dem overstiger imidlertid nesten verdien av dem..

 

Nå må jeg ut å leie meg en ekstra båtplass.( får kun en plass i båtforeningen til levelig pris) Det ser imidlertid ut som om det ikke er mulig å få en

2,5 - 3 meter til under 12.000 i nærheten av Oslo. Jeg er ikke millionær, så jeg synes det er ganske stivt. :confused:

Link to post
Share on other sites

Langt unna. Jeg har prøvd nå i flere år i området Son - Moss uten hell.

Står på lister flere steder, men ingen napp ennå.

Fredrikstad området er det mulig å få tak i båtplass. Ettersom jeg har kun en skjærgaardsjeep, så er det lite aktuelt for meg å ha plass der når jeg bor på Ski.

 

Dessverre, så har jeg registert at noen har opptil flere plasser i Son. Som har fått tilgang til båtplasser utenom listene som er foreningene. Dette synes jeg er veldig synd, for oss som ikke har plass.

 

 

:confused:

Båtlivet er herlig.

Link to post
Share on other sites

Kjenner meg ikke helt igjen i dette jeg...

 

Selv har jeg plass på Padda i Oslo som koster godt under 4000,-. Plassen er vel en 4-4,5 meter. Plass der har jeg hatt i vel 5 år. Det har nok blitt noe lengere ventelister de siste årene, men da fikk jeg plass umiddelbart.

 

Ellers er det viktig å melde seg inn i så mange båtforreninger som mulig.

 

Kjenner mange andre som har skaffet seg båt og båtplass de siste årene. Trikset for å få seg plass til ok pris er å bruke litt tid i båthavnene - snakke med folk som er der. Særlig rundt vårpusstider. Da er det alltid noen som kjenner noen som ikke skal bruke plassen i år. Har ikke samme tro på oppslag og annonser - det lønner seg å bli kjent med folk!

Link to post
Share on other sites

:cheers:

 

Hadde forhørt meg med båtforeningen jeg er medlem av(se avatar).

:smiley:

 

Det har seg slik at de 3 båtforeningene på hovedøya har blitt pålagt av oslo kommune å utvide. Dette er de nå ifred med å etterkomme. De 3 er: Revierhavnen, Jernbanen og Akerselva. Alle disse har forskjellige priser/ordninger på medlemsskap.

:drink:

Redigert av peer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har nok blitt noe lengere ventelister de siste årene, men da fikk jeg plass umiddelbart.

Med det båtsalget som har vært de siste årene har det blitt litt større rift om plassene, også de plassene som koster en del.

 

Leter selv etter ny båtplass i Oslo-området for 2006, men det ser ikke helt håpløst ut. Det som er mer spennende er at jeg skal flytte etter neste sesong og aner ikke hvor jeg kjøper/leier bolig de neste årene. Det er mulig jeg satser på å finne båtplass først og deretter finne hus i nærheten av båten. :lol: (Egentlig har jeg såpass med båt at det jeg faktisk trenger er et tørt og frostfritt lager samt en postkasse så jeg slipper å være UFB med de problemer det skaper for forsikring av båt og bil.)

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På fjordservice i Vollen vet jeg at de har utlyst båtplasser

men jeg tror prisen er stiv.

Hei

Ikke bare det, de vil ikke ha båter med rigg.

"Det bråker sånn fra master og fall", og heller

ikke trebåter. :eek:

 

Der vil de kun ha båter som de kan tjene noe mer på

enn bare bryggeleie, dette er nå min våvede påstand. :wink:

Ikke for insinuere noe, men det fikk jeg inntrykk av ved tilfeldig

kontakt med eier/driftere.

mvh

giver

P.s Priser er stive.

Link to post
Share on other sites

til under 12.000 ?

 

Det er slitsomt å ha to båter( - litt gøy også ). Kostandene ved å ha dem overstiger imidlertid nesten verdien av dem..

 

Nå må jeg ut å leie meg en ekstra båtplass.( får kun en plass i båtforeningen til levelig pris) Det ser imidlertid ut som om det ikke er mulig å få en

2,5 - 3 meter til under 12.000 i nærheten av Oslo. Jeg er ikke millionær, så jeg synes det er ganske stivt. :confused:

Selv skal jeg ut med det dobbelte i havneleie for sommersesongen.. (Men så bor jeg i båten og, så da er det greit mener nå jeg)

Prøvd Kambo? Jeg vet om folk som har fått plass der på kort varsel..

Forøvrig, ring rundt, vær aktiv.. Så ordner det seg helt sikkert!

 

Det er mange på venteliste, men også mange som faktisk får plass relativt fort mange steder.

Link to post
Share on other sites

Det skal bygges mange nye båtplasser på Nesoddenlandet i år. Vet ikke priser.

Du tenker kanskje på Oksval? Vet ikke hvordan det er med fellesutgiftene, men prisen for innskudd er kr 190 per cm, og da må du ta med 80 cm til utrigger og fendring. Selv om havna mer enn fordobler antall plasser er det flere på venteliste enn det er nye plasser, men siden ventelister er noe man som regel ikke melder seg ut av så er det det ikke lett å si hvor lang ventelista egentlig er. Noen har ikke behov lenger, og andre mener kanskje at innskuddet ble for dyrt (også de som har båtplasser der i dag må betale en del for å beholde plassen).

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hvordan er det egentlig med parkering for bil på Padda?

Parkeringsplass har jeg alltid fått. Det er et lite stykke å gå, men det er traller på bryggene dersom man har mye å bære på.

 

Kommer du etter klokken tolv på de fineste dagene kan det være tungt å få plass, men noe får du alltids.

 

Det er gratis å parkere langs vegen ned til snuplassen ved overgangen til Padda. NB Parkering furbudt sone alle andre steder!

 

Ellers er det to parkeringsplasser for betaling som kan brukes - se flyfoto fra finn:

 

Bilde

 

Her koster det ca 30,- pr. døgn - egne ukepriser som jeg ikke husker....

 

For de som ønsker å sette seg på liste for båtplass på Padda så er det morgendagen som gjelder. Det er maks en dag i året hvor det er mulig å tegne seg på ventelisten, og i år er det altså i morgen, 27. januar kl 0800. Mer info her: www.padda.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...