Rastløs Startet 16.Desember.2005 Del på Facebook Startet 16.Desember.2005 til under 12.000 ? Det er slitsomt å ha to båter( - litt gøy også ). Kostandene ved å ha dem overstiger imidlertid nesten verdien av dem.. Nå må jeg ut å leie meg en ekstra båtplass.( får kun en plass i båtforeningen til levelig pris) Det ser imidlertid ut som om det ikke er mulig å få en 2,5 - 3 meter til under 12.000 i nærheten av Oslo. Jeg er ikke millionær, så jeg synes det er ganske stivt. Sitér dette innlegget Link to post
langbein Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Langt unna. Jeg har prøvd nå i flere år i området Son - Moss uten hell. Står på lister flere steder, men ingen napp ennå. Fredrikstad området er det mulig å få tak i båtplass. Ettersom jeg har kun en skjærgaardsjeep, så er det lite aktuelt for meg å ha plass der når jeg bor på Ski. Dessverre, så har jeg registert at noen har opptil flere plasser i Son. Som har fått tilgang til båtplasser utenom listene som er foreningene. Dette synes jeg er veldig synd, for oss som ikke har plass. Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
At-le Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Hei. Min båten ligger i Son og koster meg litt under 10 000 kr pr år (25 fot og bredde 3,5 m) Bor i Oslo og kjøre dit under 30 min. Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Hei Du burde kunne greie det i Leangbukten i Asker. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Kjenner meg ikke helt igjen i dette jeg... Selv har jeg plass på Padda i Oslo som koster godt under 4000,-. Plassen er vel en 4-4,5 meter. Plass der har jeg hatt i vel 5 år. Det har nok blitt noe lengere ventelister de siste årene, men da fikk jeg plass umiddelbart. Ellers er det viktig å melde seg inn i så mange båtforreninger som mulig. Kjenner mange andre som har skaffet seg båt og båtplass de siste årene. Trikset for å få seg plass til ok pris er å bruke litt tid i båthavnene - snakke med folk som er der. Særlig rundt vårpusstider. Da er det alltid noen som kjenner noen som ikke skal bruke plassen i år. Har ikke samme tro på oppslag og annonser - det lønner seg å bli kjent med folk! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
peer Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 (redigert) Hadde forhørt meg med båtforeningen jeg er medlem av(se avatar). Det har seg slik at de 3 båtforeningene på hovedøya har blitt pålagt av oslo kommune å utvide. Dette er de nå ifred med å etterkomme. De 3 er: Revierhavnen, Jernbanen og Akerselva. Alle disse har forskjellige priser/ordninger på medlemsskap. Redigert 16.Desember.2005 av peer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Jeg tror ikke det er så ille hos oss. Akerselvens båtforening. http://www.a-bf.net/ Vi skal utvide og har akkurat utvidet så det blitt mange nye plasser. Meld deg inn så ordner nok ting seg etterhvert. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Sjøtummel Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 (redigert) Det har nok blitt noe lengere ventelister de siste årene, men da fikk jeg plass umiddelbart.Med det båtsalget som har vært de siste årene har det blitt litt større rift om plassene, også de plassene som koster en del. Leter selv etter ny båtplass i Oslo-området for 2006, men det ser ikke helt håpløst ut. Det som er mer spennende er at jeg skal flytte etter neste sesong og aner ikke hvor jeg kjøper/leier bolig de neste årene. Det er mulig jeg satser på å finne båtplass først og deretter finne hus i nærheten av båten. (Egentlig har jeg såpass med båt at det jeg faktisk trenger er et tørt og frostfritt lager samt en postkasse så jeg slipper å være UFB med de problemer det skaper for forsikring av båt og bil.) Redigert 16.Desember.2005 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 På fjordservice i Vollen vet jeg at de har utlyst båtplasser men jeg tror prisen er stiv. Jeg kan høre med Vollen båtforening om de har plasser til utleie til sommeren der ligger prisen på mellom 3000 til 3500 pr sesong tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 På fjordservice i Vollen vet jeg at de har utlyst båtplasser men jeg tror prisen er stiv. Hei Ikke bare det, de vil ikke ha båter med rigg. "Det bråker sånn fra master og fall", og heller ikke trebåter. Der vil de kun ha båter som de kan tjene noe mer på enn bare bryggeleie, dette er nå min våvede påstand. Ikke for insinuere noe, men det fikk jeg inntrykk av ved tilfeldig kontakt med eier/driftere. mvh giver P.s Priser er stive. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 til under 12.000 ? Det er slitsomt å ha to båter( - litt gøy også ). Kostandene ved å ha dem overstiger imidlertid nesten verdien av dem.. Nå må jeg ut å leie meg en ekstra båtplass.( får kun en plass i båtforeningen til levelig pris) Det ser imidlertid ut som om det ikke er mulig å få en 2,5 - 3 meter til under 12.000 i nærheten av Oslo. Jeg er ikke millionær, så jeg synes det er ganske stivt. Selv skal jeg ut med det dobbelte i havneleie for sommersesongen.. (Men så bor jeg i båten og, så da er det greit mener nå jeg) Prøvd Kambo? Jeg vet om folk som har fått plass der på kort varsel.. Forøvrig, ring rundt, vær aktiv.. Så ordner det seg helt sikkert! Det er mange på venteliste, men også mange som faktisk får plass relativt fort mange steder. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Det skal bygges mange nye båtplasser på Nesoddenlandet i år. Vet ikke priser. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SiA Svart 16.Desember.2005 Del på Facebook Svart 16.Desember.2005 Hei! Vet ikke hvilken retning du tenker deg ut av Oslo, men hvis du drar vest/sørover, prøv Amundsens Båtslipp i Nærsnes. Der er det mange pinnebåter, men også andre, bl.a. oss! Har ikke tlf.nr. her, men søk i tlf.katalogen. Helt greie priser, synes jeg. Mvh. Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 (redigert) Det skal bygges mange nye båtplasser på Nesoddenlandet i år. Vet ikke priser. Du tenker kanskje på Oksval? Vet ikke hvordan det er med fellesutgiftene, men prisen for innskudd er kr 190 per cm, og da må du ta med 80 cm til utrigger og fendring. Selv om havna mer enn fordobler antall plasser er det flere på venteliste enn det er nye plasser, men siden ventelister er noe man som regel ikke melder seg ut av så er det det ikke lett å si hvor lang ventelista egentlig er. Noen har ikke behov lenger, og andre mener kanskje at innskuddet ble for dyrt (også de som har båtplasser der i dag må betale en del for å beholde plassen). Redigert 17.Desember.2005 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 Jeg tror også det er snakk om enda flere båtplasser ned mot son. For min egen del , jobber jeg for plass i Hvaler/Fredrikstad området. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 17.Desember.2005 Del på Facebook Svart 17.Desember.2005 Jeg vet om en som har båten sin på Kambo Marina i dag som skal selge båten sin. Mulig det er en ledig plass der. Det ligger også planer om flere båthavner i Moss, men dette er et par år frem i tid. De mest spennende planene i Moss er at det jobbes for å åpne kanalbrua igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 19.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2005 Jeg har fått et par IM . så du skal se at det løser seg før solen igjen setter sitt blide åsyn på oss og gir oss varme. Sitér dette innlegget Link to post
langbein Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Skulle noen vite om båtplass i området Son - Moss som er ledig, så si ifra. Så fort jeg får båtplass så blir det større båt også. Er ikke noe særlig å kjøre med båter over 21 fot på henger. Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
Bitteliten Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Jeg vet om en som har båten sin på Kambo Marina i dag som skal selge båten sin. Mulig det er en ledig plass der. Sitér dette innlegget Link to post
hvilepuls Svart 22.Desember.2005 Del på Facebook Svart 22.Desember.2005 Ser noen andre også anbefalte Leangbukten båtforening. Se http://www.leangbukten.no/ Vi har leid plass der i mange år. Flott bryggeanlegg med vann, strøm, låste porter og vakt på natten. Og ikke minst, parkering Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 22.Desember.2005 Del på Facebook Svart 22.Desember.2005 (redigert) Jeg tror det skal være ledige båtplasser opp i Mjøsa. Det er vel ikke så langt fra Oslo. Redigert 22.Desember.2005 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Hebbe Svart 22.Desember.2005 Del på Facebook Svart 22.Desember.2005 Jeg tror det skal være ledige båtplasser opp i Mjøsa. Det er vel ikke så langt fra Oslo. Hvor er det ledig båtplass i Mjøsa ??? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
cubical Svart 26.Januar.2006 Del på Facebook Svart 26.Januar.2006 Kjenner meg ikke helt igjen i dette jeg... Selv har jeg plass på Padda i Oslo Hvordan er det egentlig med parkering for bil på Padda? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 26.Januar.2006 Del på Facebook Svart 26.Januar.2006 Hvordan er det egentlig med parkering for bil på Padda? Parkeringsplass har jeg alltid fått. Det er et lite stykke å gå, men det er traller på bryggene dersom man har mye å bære på. Kommer du etter klokken tolv på de fineste dagene kan det være tungt å få plass, men noe får du alltids. Det er gratis å parkere langs vegen ned til snuplassen ved overgangen til Padda. NB Parkering furbudt sone alle andre steder! Ellers er det to parkeringsplasser for betaling som kan brukes - se flyfoto fra finn: Her koster det ca 30,- pr. døgn - egne ukepriser som jeg ikke husker.... For de som ønsker å sette seg på liste for båtplass på Padda så er det morgendagen som gjelder. Det er maks en dag i året hvor det er mulig å tegne seg på ventelisten, og i år er det altså i morgen, 27. januar kl 0800. Mer info her: www.padda.no Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Trond J Svart 26.Januar.2006 Del på Facebook Svart 26.Januar.2006 Skulle noen vite om båtplass i området Son - Moss som er ledig, så si ifra.Hei Langbein har du vært i kontakt med Jeløy båthavn han skal bygge ut igjen i år med to nye flytebrygger. Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.