Pallekarm Startet 11.Juli.2023 Del på Facebook Startet 11.Juli.2023 Hei! Jeg skal se på en, for meg ukjent båt. Den heter Sealine 1500, og er en 15 fots åpen båt med 9,9 påhengsmotor. Jeg finner svært lite om denne båten når jeg søker på nettet. Den ligger til salgs på Finn her på Haugalandet. Er det et lokalt merke fra 2000-tallet? Noen som kjenner til dette merket og modellen? Finn og en på auksjonen.no Er guttungen som skal ha sin første båt 😊 Det er den på Finn vi skal se i morgen (har lagt på land i ca 10 år, opp ned). Tanker? Hva tror dere, er det et planende, eventuelt halvplanende skrog? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2023 Del på Facebook Svart 11.Juli.2023 Husker OMC hadde noe opplegg på 90-tallet , hvor de "rebrandet" eksisterende båtmerker for å kunne selge komplette båt/motorpakker. Skibsplast, Ryds mfl var å finne under andre navn som feks Seabird. Jeg syns denne båten ser litt "svensk" ut, mistenker det kan være en Uttern/Ryds e.l Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Korsfjord Svart 11.Juli.2023 Del på Facebook Svart 11.Juli.2023 Jeg er rimelig sikker på at denne båten er identisk med en båt kalt «Sjøtroll 15», som jeg mener ble produsert av en liten produsent i Bergen i sin tid. Hvor Sealine ble bygget husker jeg ikke, men det var på Vestlandet et sted, det også. Om de ikke visste om den britiske produsenten av store cabincruisere, eller tok en spansk en ved navnevalget vites ikke. Finner ingen info om dette merket nå, ikke engang på boat.no. Men konstruktøren har nok skjelt mye til Askeladden 14-2210, selve klassikeren på 70- og 80-tallet. Husker det var en slik Sealine i hjemmehavnen min for mange år siden, og det jeg la merke til var at den var HELT flat under, ikke en eneste krumning sideveis i skroget, i alle fall i den akterste halvdelen. Dette fører nok til at den er a)lettdrevet og b)slår i bølgene. Til det bruket som er tiltenkt her tenker båten er helt OK, med forbehold om at jeg ikke har noen erfaringer om byggekvalitet og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Pallekarm Svart 11.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2023 Takk for innspill, begge to 😊👍 Jeg mistenkte det kunne være noe lokalt. Den var veldig lik Askeladden 14-2210, ja! Men for 6000 kr tror jeg det kan være en OK førstebåt. At den planer lett er nok et meget stort pluss i sønnen min sine øyne 😅. Den blir vel stødigere å fiske fra og når den er så flat, pluss i mine øyne 🛟 Tror dere denne sprekken i gulvet kan by på problemer? Tanken var å pusse ned rundt sprekken og lappe det sammen med glassfiber fra Biltema og male med noe fornuftig etterpå. Blir spennende å se båten i morgen, sprekken var ikke gjennomgående i skroget i følge selger, kun i gulvet: Sitér dette innlegget Link to post
Pallekarm Svart 12.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Det ble ikke kjøp. Fikk sett den i dag. For mye arbeid som måtte gjøres på skroget. Vi leter videre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.