Sportsmann 14 (2 Startet 12.Juli.2023 Del på Facebook Startet 12.Juli.2023 Hei! Har en Volvo Penta AQ130 med doble forgassere av typen Zenith. Det står Zenith på dem, men finner ikke noe mer info eller typebetegnelse enn det. Har lett meg blå på å finne ut av hva slags typer de er, men får de ikke til å stemme med hvordan Zenith-Stromberg ser ut basert på bildesøk og i diverse manualer, og jeg finner heller ingen modellnumre på forgasserne. Er det noen som kjenner igjen disse og kan fortelle meg litt mer om dem? Modelltype osv. Flammerfangerne på toppen er tatt av ifbm fotograferingen. Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 12.Juli.2023 Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Stromberg forgasseren finner du vanligvis bare på bilmotorene fra Volvo. Aq120 har Solex forgassere. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 13.Juli.2023 Del på Facebook Svart 13.Juli.2023 Hvis ikke jeg tar helt feil, så er dette Solex 34 pict. Sitér dette innlegget Link to post
Sportsmann 14 (2 Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2023 Takk for svar, folkens! :) Har fått en tilbakemelding på B20-forumet om at dette ser ut som to Zenith VN36-forgassere. Og det ser ganske korrekt ut basert på bildesøk. Skal sjekke opp videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.